مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان الشتر
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان الشتر گفت: حضرت فاطمه (س) از هر حیث نسبت به بانوان جهان برتری و الگوی زنان بعد از خود است.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۳۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا عبدلی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرستان الشتر در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان به مناسبت هفته کوثر ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن اظهار داشت: فضایل و کمالات حضرت زهرا (س) مانند سایر فضایل معصومان بوده چون آن حضرت دختر خاتم پیامبران رسول اکرم (ص) است.

وی با اشاره به علت نام‌گذاری آن حضرت به فاطمه (س) افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: من نام دخترم را فاطمه نامیدم زیرا خداوند عزوجل فاطمه (س) و هرکس که او را دوست دارد از آتش جهنم دورنگه می‌دارد.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرستان الشتر با اشاره به سخن امام حسن عسگری (ع) در مورد عظمت حضرت زهرا (س) عنوان کرد: در عظمت حضرت زهرا (س) همین بس که امام حسن عسگری (ع) فرمودند: «ما حجت خدا بر مردم هستیم اما فاطمه (س) حجت خدا بر ماست» یعنی امامت و رهبری پایین‌تر از مقام حضرت زهرا (س) است.

وی با توجه به نگرش اسلام و غرب به حقوق زنان تصریح کرد: غرب می‌خواست با آزادی‌های بی‌قیدوشرط و غیرانسانی زن را از رسیدن به تکامل انسانیت بازدارد ولی او را به بردگی مدرن کشانیده اما اسلام راه میانه و اعتدال را فرا روی انسان‌ها قرار داده که پیمودن آن موجب سعادت و موفقیت در دنیا و آخرت می‌شود.

عبدلی با اشاره به جایگاه واقعی زن در اسلام افزود: یکی از عالی‌ترین برنامه‌های اسلام که این دین را سرآمد تمام ادیان قرار داده از بین بردن بی‌عدالتی نسبت به زن بوده و بنیان برتری‌طلبی‌های قومی، نژادی، جنسی را ویران نموده و تمام انسان‌ها از زن و مرد، عرب و عجم، غنی و فقیر را در یک صف قرارداد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات