خبرهای داغ:
فرمانده یگان هوایی سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: حضور بی‌نظیر مردم در صحنه‌های مختلف نبرد از جمله در خط مقدم مقابله با دشمن شرایطی را فراهم کرد که نیروهای متجاوز مجبور به عقب‌نشینی شدند.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۴۷
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ محمدرضا نامی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره ۷۵۰ شهید شهرستان شهرضا و گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید محمدابراهیم همت که در حسینیه سیدالشهداء شهرضا برگزار شد روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری را از مهمترین علل پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس برشمرد و اظهار کرد: متأسفانه بعضی از تبلیغات رسانه‌ای و فیلم‌های ساخته شده از دوران دفاع مقدس اینگونه القا می‌کند که رزمندگان خودخواسته دربرابر تیر و ترکش دشمن قرار می‌گرفتند، در حالی که براساس فتوای امام راحل (ره) و دستور فرماندهان دوران دفاع مقدس، حفظ جان رزمندگان در هر شرایطی لازم بود.

وی اضافه کرد: نباید اینگونه برداشت کنیم که رزمندگان آگاهانه و برای رسیدن به بهشت خود را به کشتن می‌دادند.

فرمانده یگان هوایی سپاه در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه از ابتدا تا اتن‌های دوران دفاع مقدس، هرگز توان تسلیحاتی و عده و نفرات رزمندگان ایران با آنچه دشمن در اختیار داشت قابل مقایسه نبود، بیان کرد: آنان همیشه از این لحاظ بر ما برتری داشتند، اما آنچه باعث پیروزی ما شد فداکاری و تلاش شبانه روزی رزمندگان بود.

نامی، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: از دیگر عوامل برتری رزمندگان در دوران دفاع مقدس رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود که با اتخاذ تدابیر و سیاست‌های راهبردی زمینه پیروزی رزمندگان را فراهم می‌کرد و در کنار این مسئله پشتیبانی و حمایت مردم نیز از دیگر عوامل پیروزی رزمندگان بود.

وی، با بیان این‌که خبر شهادت شهید همت یکی از تلخ‌ترین خبر‌های زندگی‌ام بود، اضافه کرد: امروز مشکلاتی در جامعه داریم، اگر به عواملی که در دفاع مقدس ما را پیروز کرد توجه شود، مشکلات جامعه حل می‌شود.

فرمانده یگان هوایی سپاه در دوران دفاع مقدس، با تأکید بر این که امروز باید راه شهدا ادامه پیدا کند، بیان کرد: پرونده شهید همت در جزیره مجنون با یک کارنامه درخشان بسته می‌شود، شهید همت تأثیر بسیار بزرگی در هدایت یک لشکر و پیروزی بر دشمن داشت.

نامی، ابتکار و خلاقیت رزمندگان را از دیگر علل برتری رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: مشکلات بسیار راحت قابل حل است، اما از ارزش‌ها غفلت کرده‌ایم، استمرار راه شهدا، استمرار موفقیت کشور در داخل و خارج از کشور است.

وی، گفت: اقدامات فرماندهان بزرگی همچون شهید همت، بار‌ها باعث غافلگیری و شکست رسته‌های مختلف نظامی دشمن شد.

فرمانده یگان هوایی سپاه در دوران دفاع مقدس، با بیان این‌که اگر امروز به عواملی که سبب پیروزی در جنگ شد توجه نشود، ضربه خواهیم خورد، عنوان کرد: امروز به سبب توجه به بخشی از عوامل پیروزی در دفاع مقدس شاهد سربلندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه هستیم.

وی، اظهار کرد: حضور بی‌نظیر مردم در صحنه‌های مختلف نبرد از جمله در خط مقدم مقابله با دشمن شرایطی را فراهم کرد که نیرو‌های متجاوز وادار به عقب‌نشینی شدند.

فرمانده یگان هوایی سپاه در دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه رزمندگان ایمانی راستین و صداقتی خالصانه داشتند، گفت: شهدا اهل ریاکاری نبودند و خالصترین ایمان و عقیده را داشتند و ما هم باید تلاش کنیم تا در عمل پیرو مرام شهدا باشیم.

نامی، اضافه کرد: شهدا هرگز اهل ریاکاری و دروغ نبودند، به همین دلیل هم خداوند بهترین مصلحت خود را به سوی آنان فرستاد و آن‌ها را به بالاترین درجات رساند.

وی، بینش و آگاهی را ویژگی مشترک همه رزمندگان دانست و افزود: جای تأسف است که برخی افراد گمان می‌کنند رزمندگان جوان و نوجوان تحت تأثیر تبلیغات تصمیم به حضور در جنگ می‌گرفتند، در حالی که شرایط میدان جنگ، تنها افراد شجع و فداکار را می‌پذیرفت.

فرمانده یگان هوایی سپاه در دوران دفاع مقدس، گفت: فرمانده بزرگی همانند شهید همت، در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و دینی، اطلاعات وسیعی داشت، که بیان آن‌ها با استقبال رزمندگان مواجه می‌شد، زمانی که لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) تأسیس شد، شهید همت به عنوان فرمانده ستاد، در کنار سایرین به نظافت می‌پرداخت.

برادر شهید همت، نیز در این مراسم با بیان اینکه این شهرستان در دوران دفاع مقدس شش هزار و ۲۰۰ رزمنده را به جنگ اعزام کرده است، عنوان کرد: این در حالی است که جمعیت شهرضا در آن سال‌ها حدود ۴۰ هزار نفر بوده است.

ولی الله همت، با بیان اینکه مردم شهرستان شهرضا در دوران دفاع مقدس، ۷۵۰ شهید، هزار و ۸۰۰ مجروح و جانباز و ۱۴۰ آزاده را تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌اند، گفت: ۳۱ نفر از فرماندهان دوران دفاع مقدس، در رده‌های مختلف فرماندهی تیپ، گردان و لشکر، از رزمندگان شهرضا بودند.

وی، اظهار کرد: در میان این شهدا، افرادی مانند شهید قانع بودند، که سن آن‌ها در زمانی که به ععنوان فرمانده گردان به شهادت رسید، کمتر از ۲۲ سال بود.

برادر شهید همت، با بیان اینکه شمار رزمندگان بسیاری از استان‌های کشور کمتر از تعداد رزمندگان شهرضا است، بیان کرد: این مسئله نشان می‌دهد مردم این منطقه دارای روحیات والای ولایتمداری و انقلابی و مذهبی هستند.

همت، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش‌هایی از زندینامه شهید سید ابراهیم کاظمی، عنوان کرد: این شهید که از سرداران شهید این شهرستان است بالاتر از فرماندهی تیپ عمل می‌کرد، اما با تواضع در کنار سایر رزمندگان حضور داشت.

وی، با بیان اینکه شهیدان با صداقت مثال زدنی خود هرآنچه از خدا خواستند را دریافت کردند، اظهار کرد: وظیفه ما در این زمان زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها