امام جمعه بروجرد گفت: زنان در جوامع غربی یک موجود مادی هستند و در جوامع غرب زن به عنوان یک کالا و عروسک تبلیغاتی استفاده می شود.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۷۷
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام ترابی امام  جمعه بروجرد در خطبه های امروز نماز جمعه بروجرد ضمن اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر اظهار داشت: این ایام فرصتی  برای شناخت شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) است  ، زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی منزلت وشان خود را پیدا کردند بطوریکه مشارکت زنان در این سالها افزایش یافته و امروز ه زنان جامعه ما با حفظ هویت خود و پرورش استعداد فرزندان در همه عرصه ها حضور موءثری دارند.

 

حجت الاسلام ترابی افزود: زنان در جوامع غربی یک موجود مادی هستند و در جوامع غرب  زن به عنوان یک کالا و عروسک تبلیغاتی استفاده می شود به طوری که در غرب خانواده به شدت در حال فروپاشی است در حالی که در نظام اسلامی کانون خانواده با حضور مادر  کانونی گرم و پر رونق می باشد.

ترابی  خاطر نشان کرد :نقش، مادر، در فرهنگ ما سنبل ایثار  ،گذشت و فداکاری است و   مادر خود را وقف خانواده اش می کند،  همچنین نقش مادر در جامعه نقش اول است و این  مادران هستند که بذر پاکی و صداقت را در فرزندان شکوفا می کنند تا یک جامعه صالح  ودرستکار وجود داشته باشد.

 

 امام جمعه بروجرد افزود: عده ای امروز به دنبال ترویج فرهنگ فاسد غرب در جامعه اسلامی هستند و در این راستا دشمنان دشمنی می کنند و تلاش دارند تا زنان و دختران ما را به بی بند و باری سوق دهند و می دانند تا زنان ما در سنگر حجاب هستند کاری از پیش نخواهند برد.

 

 وی گفت : دشمنان تلاش دارند در جوامع اسلامی گوهر با ارزش  حجاب را از زنان و دختران ما  بگیرند و مقام معظم  رهبری (مدظله العالی ) فرمودند : اگرچه در این راستا تعدادی تحت تاثیر دشمنان  قرار می گیرند  و روسری را بر می دارند اما راه به جایی نمی برند.

 

ترابی ضمن  اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه افزود: برخی در فضای مجازی می گویند که چون زنان به ورزشگاه نرفتند فلان تیم شکست خورده است و این بالاترین اهانت به زنان است.

 

امام جمعه بروجرد در بخش دیگر از سخنان خود ضمن اشاره به 22 اسفند سالروز بزرگداشت شهدا افزود: شهیدان  حق بزرگی بر گردن ما دارند و پیشرفت و توسعه کشور مرهون  خون شهدا است و باید مقام شهید را گرامی بداریم چرا که گرامیداشت مقام شهید تداوم راه شهداست و حرکت در مسیر شهدا و تلاش برای تحقق اهداف شهداست.

 

وی خاطر نشان کرد: بنیاد شهید با اهداف خاص احیا، حفظ و ترویج شهادت و خدمت رسانی مطلوب به خانواده های شهدا تاسیس شد و خدماتی را ارائه می دهد.

حجت الاسلام ترابی ضمن اشاره به هفته منابع طبیعی اظهار داشت : در این هفته مردم و مسئولان اقدام به کاشت درخت کردند تا طبیعت را زیبا و هوا را پاک نمایند و همه ساله مقام معظم  رهبری در 15 اسفند اقدام به کاشت درخت می کنند که این یک حرکت نمادین است که نشان از اهمیت  این موضوع دارد.

 

به گفته وی روند تخریب محیط زیست در کشور  کاری بسیارخطرناک  می باشد  که اگر مسئولان کشور اقدام جدی انجام ندهند  در آینده  بامشکلاتی مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات