خبرهای داغ:
امام جمعه موقت گرگان:

کمک به نیازمندان در شرایط بد اقتصادی نباید فراموش شود

امام جمعه موقت گرگان گفت: در آستانه سال جدید و جشن نیکوکاری با توجه به شرایط اقتصادی کشور نباید نیازمندان و محرومان را فراموش کنیم.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۷۹
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت‌ الاسلام محمد قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با اشاره به برپایی جشن نیکوکاری اظهار داشت: نباید در این برهه و شرایط بد اقتصادی، نیازمندان و محرومان جامعه را فراموش کنیم و دست یاری به سوی آنها دراز نکنیم آنها نیازمند محبت و کمک ما در این شرایط هستند.

وی افزود: نیازمندان و محرومان را در آستانه نوروز فراموش نکنیم و کمک کردن و بر طرف کردن مشکل برادر و خواهر مسلمان، پاداشی گران‌قدر در نزد پروردگار برای باقی الصالحات خواهد گذاشت و چه بسا در این شرایط کمک به نیازمندان را به فراموشی نسپاریم.

امام جمعه موقت شهر گرگان تصریح کرد: مردم عزیز گلستانی، احسان و نیکوکاری را در این ایام پایان سال مورد توجه قرار دهند، چه بسا کمک به نیازمندان بارها از سوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن جامعه دارند، تصریح کرد: شهدای صدر اسلام، بدر و احد، شهدای کربلای و شهدای انقلاب اسلامی حق بزرگی بر گردن جامعه دارند چرا که آنها جان خود را برای دین اسلام و جامعه فدا کردند.

لیوانی افزود: همسران و مادران شهدا این آمادگی داشتند که فرزندانشان و همسران را در راه دین اسلام فدا شوند برای همین از روح بلندی برخوردار بودند لذا باید احترام و عزت آنها برقرار باشد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه مصادف با تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  است و همه ما با خدمات این نهاد انقلابی آشنا هستند، خدمات آنها در داخل کشور و حتی خارج کشور چشمگیر است.

لیوانی با بیان اینکه دستگاه‌های ما باید کاری کنند که نیازمندی در جامعه وجود نداشته باشد، افزود: کمیته امداد که به دستور امام راحل راه‌اندازی شد علاوه بر اینکه این نهاد به کمک‌رسانی محرومان می‌پردازد بلکه در زمینه توانمندسازی آنها را نیز شرایطی فراهم می‌کند تا بتوانند بدون نیاز جامعه زندگی کنند.

وی همچنین با اشاره روز درختکاری افزود: در چند وقت اخیر همه شاهد بودند که ریزگردهای چه مشکلاتی برای برخی استان‌ها کشور به وجود آورد علت این بود که آن استان‌ها از درخت، سبزه و عرصه طبیعی محروم هستند و سبب به وجود آمدن گرد و خاک زیاد می‌شود که زندگی را با مشکل مواجه می‌کند.

امام جمعه موقت گرگان افزود: نباید انتظار داشته باشیم تنها دولت به فکر درختکاری باشد بلکه باید خود جامعه نیز در حد توان به این مهم توجه کنند.

لیوانی گفت: روندی که در گلستان در پیش است استان ما را هم مانند مناطق جنوب کشور دچار ریزگرد می‌شود و دلیلش آن هم استفاده زیاد از آب‌های زیرزمینی به خصوص شالیکاری است/ تسنیم

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها