آیت‌الله حسینی همدانی:

طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، گام بلندی برای تقویت اعتماد مردم به نظام اسلامی است

امام‌جمعه کرج گفت: شاید افرادی که دستشان به بیت‌المال آلوده است از این طرح استقبال نکنند حتی این افراد نمایندگان مجلس را منصرف کنند که نمایندگان باید یکپارچه این طرح را امضا کنند و اینکه برخی از امضای این طرح خودداری کرده‌اند باید دید که علت کجاست.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۸۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: گریستن برای دنیا، انسانی که جایگاه خلیفه‌الله دارد را خوار می‌کند؛ درحالی‌که گریه برای خطاها ، لغزش‌ها و از خوف خداوند، پیامدهای زیبایی چون روشنایی دل، پاک شدن گناهان، ممانعت از بازگشت به عرصه گناه و باز شدن درهای رحمت پروردگار را دارد.

طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، گام بلندی برای تقویت اعتماد مردم به نظام اسلامی است

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تبریک روز ولادت حضرت زهرا و روز زن، اظهار داشت: این عید بزرگ را، که به ابتکار امام راحل (ره) روز مادر نام‌گذاری شد، به تمام بانوان و علی‌الخصوص مادران و همسران بزرگوار شهدا تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تقارن روز مادر امسال با روز جهانی زن، خاطرنشان ساخت: کشورهای غربی هم به بهانه روز زن، تحرکاتی در دفاع از زنان انجام می‌دهند که متأسفانه عملاً خفت و خواری شخصیت بانوان را نتیجه می‌دهد.

وی با اشاره به اشتراک اختصاص یک روز به بانوان در نظام اسلامی و تفکر غربی، تصریح کرد: بااینکه هر دو گروه به زنان و جایگاه و ارزش آنان توجه دارند، اما این نگاه‌ها تفاوت‌های بنیادینی دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: تفکر و فرهنگ غرب، زنان را از کرامت انسانی‌شان دور می‌کند و شخصیت و مرتبه انسانی آن‌ها را در حد یک کالا و ابزار سودآوری مالی از طریق تبلیغات رسانه‌ای، پایین آورده است و به این وسیله بنیان خانواده و جامعه را دچار انحرافات اخلاقی بسیار کرده‌اند.

خطیب جمعه کرج گفت: نظام لیبرالی، به زن اجازه‌ی تفکر و نجات از مسیر قهقرایی و منجلابی که برای او در نظر گرفته‌شده است را نمی‌دهد که همین سیاست‌ها را در برنامه‌های رژیم طاغوتی پهلوی نیز شاهد بودید.

وی افزود: در مقابل، نظام الهی که دستورات مترقی اسلام مطرح است، برای زنان جایگاهی رفیع و متناسب با خلقت آنان در نظر گرفته‌شده است و نقش آن‌ها را شریف‌ترین کارها، یعنی انسان‌سازی و تربیت که از همه مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی بالاتر است، می‌داند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: متأسفانه بعضی‌ها نمی‌دانند که چه کلاه بزرگی بر سرشان گذاشته‌شده که آن‌ها را از این مقام رفیع دور کرده و به دستشان بیل و کلنگ دادند و به اسم برابری جنسیتی و حقوق بشر، آن‌ها را به‌عنوان یک نیروی ارزان‌قیمت به کار گرفته و کرامت مادری و همسری را از آنان گرفتند.

وی خاطرنشان ساخت: اینکه در بیشتر ادارات و کارخانه‌ها و سایر دستگاه‌ها، زنان به کار گرفته می‌شوند، درحالی‌که مردان در سنین کار بیکارند، و مفاسد اخلاقی و اجتماعی ناشی از آن، نشانه‌ی روشنی از یک نقشه‌ی استعماری برای آسیب رساندن به بنیان و ساختار جامعه انسانی است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه به‌کارگیری زنان در مشاغل مردانه، تنها به این دلیل که حقوق کمتری می‌گیرند و یا در مقابل شرایط کاری ناعادلانه دم برنمی‌آورند، یک استثمار آشکار است، گفت: بزرگ‌ترین مقام زن مادری اوست که با سیاست‌های شیطانی از او گرفته‌اند و با بزک کردن و پوشش‌های نامتعارف و عریان، به خیابان فرستاده‌اند تا بازیچه‌ی دست هوس‌بازان و انسان‌های فاسد باشد و این‌طور القا می‌کنند که ارزش حقیقی زن در همین است.

وی تصریح کرد: اگر اسلام و به‌تبع آن نظام اسلامی، به پوشش تأکید دارد، برای حفظ حریم و شأن بانوان است و حکومت دینی مانند حکومت‌های سکولار،  نسبت به اخلاق و عقاید و سعادت دنیایی و آخرتی مردم بی‌تفاوت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات روز گذشته‌ی رهبر انقلاب در موضوع حجاب و اعلام حساسیت‌ها در این زمینه، تصریح کرد: حجاب، آثار سازنده‌ی فراوانی بر اجتماع دارد و لذا کسانی که قصد مقابله با اسلام را دارند، همواره به تضعیف این مهم توجه دارند.

وی خاطرنشان ساخت: دلیل اینکه گفته می‌شود فتنه، خط قرمز نظام است و نباید اهالی فتنه را به مسئولیتی گمارد، در همین بزنگاه‌ها دیده می‌شود؛ چون نظام را قبول ندارند، برای براندازی تلاش می‌کنند و از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام استفاده می‌کنند.

خطیب جمعه کرج افزود: در مسئله حجاب هم همین آقایان می‌گویند که ما اعتقادی به سهمیه‌های جنسیتی نداریم و وقتی به چنین شخصی مسئولیت دادید و دستگاه‌های مسئول جلوگیری نکردند، نتیجه‌ی آن، رقص دختران در حضور مردان، خوانندگی زنان خواهد بود و بدتر از همه اینکه این قرق شکنی‌ها هم به نام بزرگداشت مقام زن و جشن ولادت حضرت زهرا (س) انجام شود.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: از سوی دیگر می‌بینیم جلسه می‌گذارند تا کسی را که امام (ره) او را مسلمان نمی‌دانست و مردم در ابتدای انقلاب نام او را از سر خیابانی پایین آورده و نام ولیعصر (عج) بر آن خیابان گذاشتند، دوباره احیا کرده و نام او را بر خیابانی از پایتخت کشور اسلامی بگذارند و به طرق مختلف ازجمله به‌وسیله‌ی گسترش مفاهیمی در شبکه نمایش خانگی، می‌خواهند او را ناجی ملت معرفی کنند.

وی یادآور شد : حتی می‌خواهند اگر شده با نام‌گذاری اماکن و ساختمان‌هایی، نام زنده‌هایی که نام و نشانی ندارند را نیز بزرگ کرده و در جامعه پررنگ کنند و همه‌ی این اقدامات نشانه‌های تلاش دشمن برای سکولاریزه کردن نظام از هر طریق ممکن است.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز، تأکید کرد: خواست مردم مسلمان و متدین این است که اشخاص فتنه‌گر و بی‌صلاحیتی که تقیدی به احکام دینی ندارند، نباید در نظام اسلامی مسئولیت داشته باشند.

وی با اشاره به بعضی تلاش‌ها برای تئوریزه کردن بی‌حجابی در جامعه و نقل‌قول‌هایی از بزرگانی چون شهید بهشتی (ره) در اختیاری بودن حجاب، تصریح کرد: آثار و سخنرانی‌ها و مطالب به‌جای مانده از ایشان و یا امام (ره) به‌روشنی موضع این بزرگان را در مسئله لزوم رعایت حجاب روشن می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز خاطرنشان ساخت: اینکه بعضی مسئولین می‌گویند، نگاه ما به حجاب نگاه فرهنگی است، نه مجرمانه، بخشی از این حرف درست؛ اما باید دانست که همان‌طور که ترویج حجاب، بحثی فرهنگی است، بی‌حجابی یک ناهنجاری اجتماعی و عمل مجرمانه است که بر روان و اخلاق جامعه اثر می‌گذارد و باید مانند سایر معضلات اجتماعی با آن برخورد شود.

وی ادامه داد: در این راستا، ابتدا باید به دستگاه‌ها و مراکز دولتی و غیردولتی چون فروشگاه‌ها و بیمارستان‌هایی که درباره رعایت قوانین پوشش، دقت کافی ندارند، رسیدگی شود که خود این امر تأثیر بالایی در ترمیم چهره‌ی اجتماع ایفا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: بنده به‌عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی استان، از تمام امت حزب‌الله، نیروهای ارزشی، بسیج، هیئات مذهبی، هیئات رزمندگان، قرارگاه خاتم الوصیاء، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و دانشجویان و مساجد می‌خواهیم طرح حضور که قبلاً به‌تفصیل معرفی شد را جدی گرفته و اجرایی کنند تا نتایج مثبت آن را در استان و کشور شاهد باشید.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با گلایه از مخاطب قرار دادن منتقدین دولت با عنوان کم‌عقل و بی‌عقل، بیان داشت : روایات اسلامی صریحاً به ما می گونید بی‌عقل نیست؛ اما از آن‌ها می‌گذریم و می‌گوییم والله که قسم جلاله است ما نمی‌خواهیم دولت را درمانده ببینیم و شاهد بی‌اعتمادی مردم به خاطر عملکرد بد دولتمردان باشیم و نمی‌خواهیم محبوبیت اجتماعی دولت کاهش یابد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: متأسفانه دوستان به عملکرد خود توجهی ندارند و می‌خواهند با ناسزاگویی، جبران کمبودهایی را کنند که خود، مقصر بروز آن‌ها هستند.

وی یادآور شد: فحش دادن اشتغال ایجاد نمی‌کند، مگر اینکه خودش یک شغل شده باشد و ناسزاگویی تورم را از بین نمی‌برد، مگر اینکه بالعکس، تورم در گلو ایجاد کند.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: چرا فکر می‌کنید فقط گروه‌های سیاسی مخالف شما هستند؟ نه! مردم عادی که فقر و بیکاری و تبعیض و تورم به آن‌ها فشار می‌آورد و از سوی دیگر تجمل و اشرافی گری و ویژه خواری‌ها را می‌بینند، منتقدین عملکرد شما هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: عزیزان، والله دوست نداریم عملکردتان شما را به اصل ۸۹ قانون اساسی (عدم‌کفایت سیاسی رئیس‌جمهور) برساند.

وی با بیان اینکه دشمن فهمیده که عده‌ای از مسئولین واداده غرب هستند و کعبه آمال آن‌ها غرب است که این‌گونه علیه منافع ملی ما و امنیت کشورمان خط‌ونشان می‌کشد، گفت: چرا باید سفیر ما بگوید با انگلیس بر سر مسئله یمن به توافق رسیدیم و بلافاصله دولت انگلیس به سازمان ملل پیشنهاد قطعنامه‌ای علیه ابران و به دلیل حمایت از مردم یمن را ارائه می‌کند؟! قطعاً اگر به این کارها پاسخ داده نشود، آن‌ها روزبه‌روز جلوتر می‌آیند و جری‌تر می‌شوند.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح گام بلندی برای تقویت اعتماد مردم به نظام اسلامی است و البته شاید بعضی مسئولین که دستشان کج است به دنبال تصویب نشدن آن و در پی تأثیرگذاری بر نمایندگان محترم مجلس در این خصوص باشند.

وی تصریح کرد: نمایندگان محترم توجه دارند که این‌گونه طرح‌ها، اعتماد عمومی به نظام را بالابرده و امید به آینده ایجاد می‌کند، لذا از همین‌جا حمایت همه‌جانبه خود از تمام کسانی که در مقابل فساد می‌ایستند اعلام می‌کنیم و خواهان جدیت بیشتر آنان در این عرصه هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه خیرخواهی و مصلحت‌اندیشی نباید مانع اجرای عدالت شود، تأکید کرد: اگر شخصی که مسئول یک مجموعه و دستگاه است و حتی وجهه انقلابی هم دارد، خطایی کرده، رسیدگی به این خطا، نه موجب تضعیف کشور و انقلاب که باعث اعتماد بیشتر مردم به انقلاب می‌شود و نباید در این مسائل دچار تساهل و مصلحت‌اندیشی شد.

وی با گرامیداشت روز راهیان نور در ۲۰ اسفند، یادآور شد: رهبر انقلاب، دفاع مقدس را گنجی بی‌پایان خواندند و یکی از جواهرات قیمتی این گنج،  حرکت نورانی راهیان نور است که کم‌ترین اثر آن تکرار و انتقال قسمتی از ارزش‌های نظام اسلامی به نسل جوان است که طی آن افراد مختلف جامعه، ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی و ایثار را لمس کرده و همین امر موجب قدرت و اقتدار  و مقابله قوی‌تر نسل نو با جنگ نرم دشمن می‌گردد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به سپری شدن بیش از ۴ سال از طرح یادمان گلزار شهدای امام‌زاده محمد (ع)، گفت: این گلزار، چهارمین گلزار شهدای بزرگ کشور است که احیای آن به نفع مردم استان و حتی کشور است؛ اما متأسفانه با وجود پیگیری‌های بنیاد شهید، قدری تعلل در مسئولین امر دیده می‌شود.

وی گفت: مسئولین محترم، اگر توان انجام این کار در خود نمی‌بینند، کار را به مردم بسپارند تا ببینند که چگونه و با چه سرعتی این کار به نتیجه خواهد رسید.

امام‌جمعه کرج با اشاره به دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: در این دیدار، نتانیاهو، بزرگ‌ترین چالش اسرائیل و آمریکا و اعراب هم‌پیمانشان را ایران دانسته است و گفته باید شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل آن‌ها را متوقف کنیم که جواب این یاوه‌ها، هر جمعه و در هر موقعیتی با همین شعارها، از بیان امت خداجوی ما داده‌شده و می‌شود.

وی بیان داشت: نحوه انتقال آب طالقان، خطراتی را برای محیط‌زیست و منابع طبیعی ایجاد می‌کند که برای استان و مناطق هم‌جوار نیز خساراتی را در پی خواهد داشت و از مسئولین می‌خواهیم در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز در پایان خطبه‌های نماز، اظهار داشت: از رئیس شوراهای کشور که نماینده استان البرز در مجلس شورای اسلامی نیز هست و همچنین از استاندار که زودتر مسئله هشتگرد را حل کنند و ان‌شاءالله ما هم دوباره در خطبه‌ها  به این مسئله نپردازیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار