امام‌جمعه فردیس گفت: غرب با نگاهی طلبکارانه با ما مذاکره می‌کند باید بااقتدار مقابل این رفتار بایستیم و اجازه ندهیم روند گفتگوها و مذاکرات به این شکل ادامه یابد.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۸۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان فردیس ضمن عرض تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س)، گفت: حضرت فاطمه الزهرا (س) باید همچون یک الگو برای مسلمانان باشد.

نباید در مقابل آمریکا کوتاه آییم / دید غرب نسبت به ما طلبکارانه است

• تبلیغات ضد حجاب توسط غرب موردبررسی قرار گیرد

وی بیان کرد: هجمه و تبلیغ شبکه‌های ماهواره‌ای درزمینهٔ فحشا و منع حجاب باید موردبحث قرار گیرد چراکه نظام یک کشور موظف است سفره گناه و فساد را از میان بردارد.

امام‌جمعه فردیس ادامه داد: اگر حجاب را از میان برداریم چیزی از ایمان مردم باقی نمی‌ماند نباید اجازه دهیم گروهی کشور را به سمت فساد بکشانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی در ادامه با اشاره به‌روز راهیان نور، تأکید کرد: این سفر کمک می‌کند نسل جوان درک کنند که در دوران دفاع مقدس رزمندگان در چه شرایطی از کشور دفاع کردند و جان خود را فدای آرمان‌های انقلاب کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه بودند که کمک کرده‌اند چراغ دین و اسلام در کشور روشن بمانند و باید اقداماتی در راستای تقویت این مراکز به انجام برسد.

خطیب نماز جمعه فردیس یادآور شد: ساختمان حوزه علمیه شهرستان فردیس که با کمک خیرین ساخته‌شده است و با تکمیل این مجموعه می‌توانیم حدود 100 طلبه که عموم این افراد اهل شهرستان فردیس هستند را تربیت کنیم.

• حضور اصحاب رسانه در فضای مجازی یک ظرفیت و فرصت به شمار می‌آیند

وی در ادامه در رابطه با انتخابات اتاق اصناف گفت: برخی در شبکه‌های مجازی سعی دارند اطلاعات اشتباه در این زمینه منتشر کنند و ما با داشتن ظرفیتی همچون اصحاب رسانه در فضای مجازی می‌توانیم شرایطی را به وجود آوریم که این آسیب‌های اجتماعی به یک فرصت تبدیل شود.

امام‌جمعه فردیس بابیان اینکه دو سال گذشته برای نخستین بار انتخابات اتاق اصناف در فردیس برگزار شد، اضافه کرد: 22 هزار واحد صنفی در فردیس داریم که تحت پوشش 20 رئیس اتحادیه فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی ادامه داد: متأسفانه اتاق اصناف طی دو سال گذشته موفق نشد مأموریت خود را به‌درستی به انجام دهد و نتوانست حق‌وحقوق اتاق اصناف فردیس را از کرج بگیرد که همین موضوع در بحث منحل شدن اصناف فردیس تأثر گذار بود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه اتاق اصناف شهرستان فردیس، ادامه داد: امیدواریم برگزیدگان اتاق اصناف فردیس از هیئت‌رئیسه گذشته درس گرفته باشند و آن راه را ادامه ندهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی با تأکید بر اینکه درآمد حاصل از اتاق اصناف فردیس باید شرعی و به‌دوراز ربا باشد، گفت طی دو سال گذشته دو میلیارد تومان درآمد از اتاق اصناف فردیس داشته‌ایم که باید دستگاه‌های نظارتی بر نحوه خرج شدن این درآمدها رسیدگی داشته باشند.

وی گفت: وزیر خارجه طی چندماهه گذشته به نرمی پاسخ رفتار طلبکارانه غربیان را داده است که متأسفانه این رفتار کار به‌جایی نخواهد برد چراکه در دهه 70 نیز این روند را طی کردیم اما هرگز به نتیجه مثبتی نرسیدیم.

امام‌جمعه شهرستان فردیس بابیان اینکه نباید اجازه دهیم رفتار زشت غربیان ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: باید بااقتدار مقابل هجمه‌های آمریکا و غرب بایستیم و آن‌ها اجازه ندارند در تمامی مسائل کشور ما دخالت داشته باشند.

ارسال نظرات