مسئول بسیج سازندگی حوزه ۱۲۱ شهید باکری در گفتگو با «بسیج»؛
مسئول بسیج سازندگی حوزه ۱۲۱ شهید باکری گفت :هم‌زمان با روز درخت‌کاری پس از تعامل و همکاری با اداره منابع طبیعی و آبخیزی استان البرز تعداد ۵۰۰ عدد درخت موثمر از جمله بادام و گردو تحویل گرفتیم که تعداد ۲۰۰ عدد درخت توسط بسیجیان این حوزه در اردوگاه مطهری و تعداد ۳۰۰ عدد درخت در حوزه استحفاظی به مردم عزیز محل توزیع شد.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۸۹
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حمیدپناهیان گفت: به تلاش و همت بسیجیان حوزه ۱۲۱ شهید مهدی باکری در هفته درختکاری پس از تعامل و همکاری با اداره منابع طبیعی و آبخیزی استان البرز تعداد ۵۰۰ عدد درخت موثمر از جمله بادام و گردو تحویل گرفتیم که تعداد ۲۰۰ عدد درخت توسط بسیجیان این حوزه در اردوگاه مطهری و تعداد ۳۰۰ عدد درخت در حوزه استحفاظی به مردم عزیز محل توزیع شد.

وی گفت: در کشور ما روز درختکاری در 15 اسفند هر سال برگزار می شود و مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال های جوان می کنند. ایرانی ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند. در این روز در مقابل بیشتر پارک ها و فضاهای سبز و دیگر نقاط شهر نهال هایی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرید.

مسئول بسیج سازندگی حوزه ۱۲۱ شهید باکری گفت: طبق روایت از پیامبر و معصومین رسول اکرم صلی الله علیه و آله درباره ثواب درختکاری فرمودند: «هر که درختی را بکارد تا به ثمر برسد، خدا در عوض آن، درختی را در بهشت به او اختصاص می دهد». نیز از آن حضرت (ص) است که: «هر مسلمانی که بذری بیفشاند یا نهالی بنشاند و از حاصل آن بذر و نهال، پرنده یا انسانی بخورد، برای او صدقه محسوب می شود»

وی تصریح کرد: درختان، از نعمت های پرارزش و حیات بخشی هستند که خداوند برای انسان آفریده است تا همواره از فایده های گوناگون و بسیار آن استفاده کنند و پیوسته به یاد او باشد. ما هم می خواهیم به شکرانه این نعمت خدادادی و به پاس حق شناسی از آن، دستکم در روز درختکاری، از درخت ها بیشتر بدانیم تا به ارزش واقعی آنها پی برده و از آنان به درستی استفاده کنیم. باشد که بتوانیم از این راه، شکر این نعمت بزرگ الهی را به جای آوریم.

مسئول بسیج سازندگی حوزه ۱۲۱ شهید باکری در پایان گفت: خوشحالیم که در ۱۷ اسفند توانستیم یکبار دیگر با کاشت ۵۰۰ عدد درخت موثمر تکلیف خود را نسبت به مردم اعداکنیم و یکبار دیگر لیاقت این را پیدا کردیم که به فرمایشات مقام معظم رهبری که در هفته درختکاری تاکید داشتند که در این هفته حداقل هر نفر یک درخت بکارد انجام دادیم ان هم از نوع موثمر انشالله بتوانیم در تمام مراحل زندگی از نصیحت ها و فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ایی در زندگی روز مره استفاده کنیم در به قله فتح و پیروز در برابر فتنه گران و دوشمنان این انقلاب به ایستیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها