نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ گفت: تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به زیان تولید بوده و کمر تولیدکنندگان را خواهد شکست.
کد خبر: ۸۹۹۸۰۲۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت را اشتباهی بزرگ و به زیان تولید دانست و گفت: هرگز وزارت بازرگانی به وزارتخانه‌های صنعت و کشاورزی اجازه نمی‌دهد که آب خوش از گلویشان پایین برود و مجوزهای واردات کمر تولید و تولید کننده‌ را خواهد شکست.

وی با بیان اینکه مدت زمان زیادی از ادغام وزارت صنایع و معادن با بازرگانی نمی‌گذرد، افزود:‌ در آن زمان چالش‌های بسیاری ایجاد شد، فرهنگ و باور کارکنان وزارت صنعت با کارکنان وزارت بازرگانی تفاوت فاحشی داشت و مدت‌ها شاهد درگیری بین این دو تفکر بودیم تا سرانجام بعد از گذشت این مدت، مقداری اختلاف سلیقه‌ها از میان رفت و وزارتخانه‌ جدید سامان پیدا کرد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس با تأکید بر اینکه در هر صورت چالش‌ها میان کارکنان در وزارتخانه‌های قبلی فروکش کرده است، اظهار کرد: اکنون همه تابع یک تفکر مدیریتی شده و درست نیست بار دیگر با تفکیک وزارتخانه‌ها چالش جدیدی را به وجود بیاوریم، زیرا بار دیگر اختلاف سلیقه‌ها و حفظ برتری نسبت به دیگری در میان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت زنده شده که می‌تواند زیان بار باشد.

وی ادامه داد:‌ چه دلیلی دارد که بار دیگر بخواهیم هزینه‌های جدیدی به اقتصاد کشور تحمیل کنیم، از همین فردا باید از تابلوی سر در وزارتخانه تا ادارات زیرمجموعه و سربرگ‌ها و بسیاری موارد دیگر را تغییر دهیم که این موضوع به زیان اقتصاد کشور است.

پورمختار با اشاره به قانون انتزاع گفت: از آنجا که واردات محصولات کشاورزی چالش‌زا بود و در تخصص وزارت صنعت هم قرار نداشت، لذا اختیار تصمیم‌گیری را به وزارت جهاد کشاورزی دادیم و اگر بخواهیم بار دیگر چالشی با تفکیک وزارتخانه‌ها ایجاد کنیم باید این وظایف را از جهاد کشاورزی گرفته و به وزارت بازرگانی بدهیم که مطمئنا این اقدام بخش کشاورزی را مشکل‌دار می‌کند.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با بیان اینکه بخش صنعت اکنون از واردات بی‌رویه گلایه‌مند است، بیان کرد: با همین شرایط اگر بخواهیم وزارت بازرگانی هم داشته باشیم باید فاتحه کارخانه‌های موجود را بخوانیم، زیرا تخصص وزارت بازرگانی اعطای مجوز به وارد کننده بوده و این اقدام کمر تولید را می‌شکند.

وی تصریح کرد: تفکیک وزیر هم در این موضوع اهمیت دارد و شاهد بودیم که در ابتدای ادغام وزارت صنعت با بازرگانی فردی با تفکر بازرگانی به عنوان وزیر منصوب شد و متأسفانه آمار وحشتناک واردات را هیچ گاه از یاد نخواهیم برد.

ارسال نظرات