خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان خبر داد؛

اعزام ۱۲۰۰ دانشجو سمنانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان گفت: ۱۲۰۰ دانشجو از نقاط مختلف این استان از ۱۶ تا ۲۶ اسفندماه در قالب اردو‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور در دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۹۸۰۳۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، مرتضی دهرویه، مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت : ۱۲۰۰ دانشجو از نقاط مختلف این استان در قالب اردو‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور در دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

دهرویه افزود: اعزام راهیان نور دانشجویی از ۱۶ تا ۲۶ اسفندماه جاری انجام می‌شود که بر این اساس خواهران و برادران دانشجو در قالب ۲۹ کاروان به صورت ریلی و جاده‌ای به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان با بیان اینکه ۵۴۰ نفر از این تعداد به صورت ریلی اعزام می‌شوند، اظهار داشت: این دانشجویان به مدت پنج روز از مناطق عملیاتی فکه، شلمچه، طلائیه، اروندکنار، محل عملیات فتح المبین در استان خوزستان و سد دز، کرخه و پالایشگاه نفت آبادان بازدید می‌کنند.

وی با عنوان این مطلب که مقوله اعزام کاروان راهیان نور یک راهبرد فرهنگی و مهم در نظام جمهوری اسلامی بوده که مبتنی بر فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری نشات گرفته است، اضافه کرد: تشریح و تبیین دستاورد‌های دفاع مقدس برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب مهمترین هدف از اعزام راهیان نور دانشجویی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس است.

دهرویه ضمن با اهمیت دانستن تبیین جهاد و دفاع مقدس برای نسل امروز بیان داشت: امروز راهیان نور بستری را فراهم کرده است تا بتوان به وسیله آن دستاورد‌های دفاع مقدس را برای دانشجویان تبیین نمود و اعزام دانشجویان به اردو‌های راهیان نور، ضمن آشنایی آنان با مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس، نقش موثری در انتقال حقایق و ارزش‌های اسلامی و اعتقادی به آنان دارد.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان افزود: کلیه دانشگاه‌های استان سمنان تمام توان خود را بکار گرفته اند تا دانشجویان از برکات این سفر بهرمند شده و در کمال صحت و سلامت به کانون گرم دانشگاه باز گردند.

مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان با بیان اینکه اعزام دانشجویان به مناطق جنگی فرصت مناسبی است و شایسته است که از این فرصت‌ها حداکثر استفاده و بهره برداری شود، گفت: برنامه ریزی مناسب در اردوی زیارتی راهیان نور سبب تأثیرگذاری بیشتر بر زائران مناطق جنگی دفاع مقدس شده و خاطره‌ای به یاد ماندنی در اذهان رقم خواهد زد.

دهرویه با اشاره به اینکه امسال برخلاف گذشته، تهیه بسته‌های فرهنگی به دانشگاه‌ها واگذار شده و سازمان بسیج دانشجویی استان فقط مسئولیت سیاستگذاری را عهده دار شده است، تصریح کرد: با توجه به تنوع سلایق موجود در دانشگاه ها، وجود تنوع در بسته‌های فرهنگی اهدایی نیز لازم و ضروری حس می‌شد.

وی افزود: سیاست‌های امسال سازمان بسیج دانشجویی استان در تهیه بسته‌های فرهنگی، رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با تهیه نرم افزار راهیان نور، طرح موضوع شبهات دانشجویی و پاسخ به آن می‌باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان در رابطه با عملکرد روسای دانشگاه‌های استان سمنان در همکاری جهت اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه قرارگاه علم الهدی که با حضور وزیر علوم، وزیر بهداشت و معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها انجام گرفت، مقرر شد هر دانشگاهی ۵ درصد از جامعه هدف خودش را اعزام کند که متاسفانه برخی دانشگاه‌های استان ما در این زمینه خوب عمل نکردند.

دهرویه با اشاره به همکاری ضعیف ۵/۱ درصدی دانشگاه‌های استان افزود: سهم همکاری بسیج دانشجویی استان در این حوزه، ۲۰ درصد است که آن را در حوزه اسکان و حمل و نقل متقبل شده است. مابقی سهم نیز به تفکیک شامل ۳۰ درصد سهم دانشجو و ۵۰ درصد سهم دانشگاه می‌باشد.

وی در پایان با عنوان این مطلب که در اعزام امسال دانشجویان به مناطق عملیاتی، تمام دغدغه و اولویت ما روی محتواست، گفت: بر این اساس لذا تیمی در این رابطه تشکیل شده تا بتواند بصورت پیامک، نقطه نظرات و شعار‌های خود را مطرح کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها