همایش روشنگری مقابله با جریان انحرافی و افراطی تکفیری تسنن آمریکایی و تشیع لندنی در مریوان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۸۰۳۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  همایشی در خصوص روشنگری با جریان انحرافی و افراطی تکفیری تسنن آمریکایی و تشیع لندنی برگزار شد.

دکتر عبدالسلام کریمی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان ماموستا ملا فایق رستمی، جانشین سپاه مریوان سرهنگ توسلی، روحانیون، اساتید و اندیشمندان شهرستان ایراد سخن نموده و با اشاره به اتحاد و یکپارچگی مسلمانان اظهار کرد: با توجه به اینکه اصل ما [شیعه و سنی]از واحد گرفته شده است و ریشه و اعتقادات ما یکی است به همین خاطر باید با هم وحدت داشته باشیم چنانکه دشمنان ما با هم متحد هستند. پس ما نیز باید این اتحاد خود را بیشتر کنیم.

کریمی گفت: با توجه به یکی بودن اصول و اعتقادات شیعه و سنی نباید به خاطر اختلافات جزئی ریشه یکدیگر را هدف قرار داده و نابود کنیم.

وی تصریح کرد: چه دشمن باشد، چه نباشد چه اختلاف افکنی بکند چه نکند، وحدت و یکی بودن ما باید حول دین و قرآن باشد تا شیعه و سنی به یکدیگر اهانت نکنند.

دکتر عبدالسلام با اشاره به برداشت‌های مراجع که باعث ایجاد مذهب می‌شود گفت: ما نباید مذهب را عین دین بدانیم که فتنه انگیز است و زمینه ایجاد فتنه و موجبات تکفیر و کفر را فراهم نموده و باعث اهانت به همدیگر میشود و این در حالی است که ما به ادیان دیگر نیز نباید اهانت کنیم.

وی تصریح کرد: دین ما دین خشونت نیست دین رعفت است و آغاز نزول قرآن با علم شروع شده است نه با شمشیر و خشونت، همانطور که آغاز ساخت بمب و موشک محصول علم است و این سوء استفاده از علم باعث انحراف آن شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات