مردم خیر روستای آزادلو جوانه لبخند کاشتند

جشن نیکوکاری به صورت نمادین در روستای آزادلو از توابع شهرستان گرمی، در منطقه صفر مرزی استان اردبیل برگزار شد و روستاییان خیر با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود جوانه لبخند کاشتند.
کد خبر: ۸۹۹۸۰۷۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

مردم خیر روستای آزادلو جوانه لبخند کاشتند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه همواره خیران اردبیلی در جشن نیکوکاری حضوری پرشور و چشمگیر دارند، گفت: با کمک‌های همه‌جانبه خیران و نیکوکاران می‌توانیم شاهد ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت از جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن نیکوکاری موجب می‌شود تا نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر در سال نو از عیدی شاد و مرفه برخوردار شوند، افزود: این جشن علاوه بر داشتن مزیت‌های بسیار معنوی، دارای بعد فرهنگی گسترده‌ای است که حس نوعدوستی را در بین اقشار مختلف جامعه بالا می‌برد.

دشتی با اشاره به اینکه همکاری مضاعف مردم و مسئولان در جشن نیکوکاری رفع مشکلات اساسی نیازمندان را در پی خواهد داشت، بیان کرد: تلاش داریم جشن نیکوکاری و سایر برنامه‌های مهم کمیته امداد را در روستاها برگزار کنیم تا ضمن رفع مسائل و گرفتاری‌های روستاییان نیازمند، گام‌های اساسی برای پیشرفت و توسعه این مناطق برداشته شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه با برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های این نهاد در روستاها و مناطق محروم، مسئولان و خیران از نزدیک با مشکلات اقشار آسیب‌پذیر آشنا می‌شوند، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد اردبیل در برگزاری جشن نیکوکاری در روستاها رفع مشکلات زیربنایی این مناطق است تا پیشرفت همه جانبه آن را مشاهده کنیم.

وی با اشاره به اینکه همواره روستاییان پیشرو در یاری رسانی به مستمندان و افراد بی‌بضاعت هستند، بیان کرد: سادگی و متانت روستاییان موجب شده است تا آنها در سریع‌ترین زمان به یاری نیازمندان بشتابند که این امر از بروز بسیاری از آسیب‌ها در بین مددجویان پیشگیری می‌کند.

دشتی با بیان اینکه چهار هزار خانوار در قالب شش هزار و ۵۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد شهرستان گرمی قرار دارند، اعلام کرد: ۲۰ خانوار نیازمند در روستای آزادلو نیز از حمایت‌های کمیته امداد بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه تمامی کمک‌های خیران روستای آزادلو در جشن نیکوکاری در این منطقه هزینه خواهد شد، گفت: با یاری مسئولان استانی و شهرستانی و اهالی روستای آزادلو تلاش داریم در کنار رفع تمامی مشکلات خانوار تحت حمایت، زمینه‌های توانمندسازی و خوداتکایی آنها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه روستای آزادلو دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی و دامپروری است، افزود: با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و خیران می‌توانیم مسیر خودکفایی مددجویان روستای آزادلو را هموار کنیم تا شاهد پیشرفت روز افزون این منطقه باشیم.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام یدالله صفری، امام جمعه شهرستان گرمی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در کمتر از یک ماه از پیروزی انقلاب اسلامی دستور تاسیس کمیته امداد را برای رفع مشکلات نیازمندان صادر کرد، گفت: کمیته امداد یکی از برکات و دستاوردهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی است که به واسطه آن بخش مهمی از نیازهای مستمندان جامعه برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در رفع گرفتاری‌ها و حل مسائل افراد نیازمند خدمات قابل توجهی را ارائه می‌کند، افزود: جشن نیکوکاری که در آستانه سال نو برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی است تا به یاری نیازمندان بشتابیم و دردی از آنها دوا کنیم.

شایسته ذکر است: برش ۱۰ تابلوفرش مجریان طرح‌های خودکفایی کمیته امداد شهرستان گرمی، تجلیل از زکات دهندگان برتر این شهرستان، توزیع نهال به مناسبت روز درختکاری در بین روستاییان و ویزیت رایگان توسط اکیپ پزشکی سازمان هلال احمر از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار