امام جمعه سیروان گفت: زن مسلمان باید فقط حضرت فاطمه را الگوی خود قرار دهد.
کد خبر: ۸۹۹۸۰۸۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام  و المسلمین "سید مصطفی موسوی" امام جمعه سیروان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با تبریک سالروز ولادت یگانه عالم خلقت، حضرت فاطمه زهرا(س)اظهار کرد: در شان و منزلت حضرت فاطمه(س) زبان قاصر است، زیرا فاطمه(س) محور و نقطه پرگار خلقت است؛ در روز قیامت اولین کسی که وارد بهشت خواهد شد حضرت زهرا(س) هستند و در حدیث قدسی هم آمده است که بهانه خلقت هم حضرت فاطمه(س) می باشند.

وی همچنین با تبریک تولد رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) افزود: حضرت امام خمینی(ره) فاطمه گونه به میدان آمدند و ولایت و حکومت ولایی را در جمهوری اسلامی ایجاد کردند و این بخاطر این است که ایشان از مادرشان حضرت زهرا درس گرفته و در راه ایشان قدم برداشته اند.

موسوی تصریح کرد: اسلام تنها دینی است که برای زن و جایگاه زن ارزش واقعی قائل شده و هیچ دینی همانند اسلام برای زن ارزش قائل نیست؛ اسلام جایگاه زن را طوری برنامه ریزی کرده که زن بعنوان یک موجود آسمانی و مقدس تلقی می شود و برخلاف فرهنگ های دیگر، اسلام به جنبه روحانی زن نگاه می کند.

وی اضافه کرد: امروز باید بسیار مراقب بود چرا که تمام شیاطین تلاش می کنند زن را از عرش به فرش آورده و از الهی بودن و آسمانی بودن به منجلاب بکشند و دشمن با تمام توان در کمین است تا نقشه های خود را پیاده کند و زن را از آن جایگاه والای خودش باز بگیرد.

خطیب نماز جمعه سیروان با بیان اینکه فقط حضرت فاطمه(س) باید الگوی زنان اسلامی باشد، بیان داشت: فرهنگ فمینیستی یکی از نقشه های دشمن است و شعارهایی که اینها سر می دهند، همانند مواد مخدر است و لذت آنی و زودگذر داشته و می خواهد زندگی بشری را به منجلاب کشانده و عاقبت زن را خراب نماید؛ چرا که با رواج این فرهنگی فمینیستی اولین و آخرین کسی که آسیب خواهد دید زن خواهد بود؛ بنابراین زنان مسلمان بایستی تحث تاثیر این تبلیغات قرار نگرفته و حضرت زهرا(س) را بعنوان الگوی خود انتخاب نمایند.

وی افزود: برای خداوند و برای اسلام، زن اهمیت و ارزش والایی دارد بخاطر اینکه قرار است زن ها انسان هایی را تربیت نمایند که از دامن آنها مرد به معراج راه پیدا کند.

موسوی به فرمایش مقام معظم رهبری امام خامنه ای(حفظه الله) اشاره و اظهار داشت: مقام عظمای ولایت فرمودند" می خواهند روی هویت مستقل زن مسلمان اثر بگذارند، نتیجه کارشان این است که چهار دختر را در گوشه و کنار کشور فریب می دهند که روسری از سر بردارند و نتیجه کار در این مسئله کوچک و حقیر خلاصه می شود؛ اما آنچه مرا حساس می کند این است که از دهان گروهی از خواص مسئله حجاب اجباری مطرح می شود".

وی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری حجاب برداشتنن برای حکومتی که با نام اسلام است، فعلی حرام ایجاد می کند و شارع مقدس تکلیف کرده است که مانع کار حرام الهی در جامعه شوند و حکومت اسلامی موظف است در مقابل حرام بایستد.

امام جمعه سیروان با بیان اینکه باید عشق به امام همانطور که در قلب همه ما هست باید بیشتر هم شده و در زندگی ما فوران پیدا کند، تصریح کرد: حضرت امام(ره) به گردن همه ما حق دارند؛ امام کاری کرد که ما در جهان آبرو و عزت پیدا کنیم؛ آمریکا در زمان رژیم پهلوی می خواست با طرحی همانند کاپیتولاسیون مردم را تحقیر کند، اما امام به ملت ارزش داد و امروز ما در مقابل آمریکا قدرتمندانه ایستاده ایم و نزدیک به چهل سال است هر جایی آمریکا در مقابل ما ایستاده، شکست خورده است.

وی تاکید کرد:  انقلاب اسلامی یک شجره طیبه است و هر روز رشد می کند و این مایه افتخار و عزت برای ماست.

امام جمعه سیروان در ادامه به سالروز تاسیس بنیاد شهید توسط حضرت امام به منظور تکریم خانواده معظم شهدا اشاره و اظهار کرد: شهدا همه افتخار ما هستند و امروز بنیاد شهید به نمایندگی از مردم تلاش می کند که خانواده شهدا تکریم شوند و باید همه مردم ما خانواده شهدا را که سنبل قهرمانان ما هستند تکریم نمایند چرا که خانواده ها به گردن ما حق دارند و این تکریم خانواده معظم شهدا باعث خواهد شد که فرهنگ ایثار و شهادت در میان ما زنده باقی بماند.

وی در ادامه به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و افزود: کمیته امداد که به فرمان حضرت امام تشکیل شد، بعنوان یک نهاد انقلابی، نتیجه تلاش ها و خدمات آنها در جنبه های مختلف را می توان به وضوح دید و امروز کمیته امداد بعنوان یکی از برکات انقلاب اسلامی در حال خدمت رسانی به مردم است و مردم هم به وضوح خدمات آنها را مشاهده می نمایند.

موسوی همچنین از شهرداری و شورای شهر خواست با توجه به نزدیک بودن تعطیلات نوروز و ورود مسافران به شهر، در راستای خدمات دهی به مردم تلاش داشته باشند.

 

ارسال نظرات