سید ساجد یعقوبی
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل از راه اندازی ۲۲ پایگاه علمی در سال ۹۶ خبر داد و گفت: در سال جاری برنامه‌های علمی مهمی توسط پایگاه‌های علمی اجرا شده است و در سال آینده مسجد محوری هدف اصلی پایگاه‌های علمی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۹۹۸۰۸۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

۲۲ پایگاه علمی در سال ۹۶ راه اندازی شد/ مسجد محوری هدف اصلی پایگاه‌های علمی در سال ۹۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، فاضل احدي در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار كرد: در سال جاري در سطح استان 22 پایگاه علمی فعال در بخش خواهران و برادران راه اندازي شده است و رویکرد اصلی این پایگاهها در حوزه علمی می باشد و اخیراً طی بازدیدهایی که از تمام پایگاههای علمی شهرستانهای استان انجام گرفته است، فعالیتها و برنامه های اجرایی انها رصد شد تا با بررسی نقاط ضعف و قوت بیشتر از قبل در راستاي پيشرفت استان گام برداريم.


وي گفت: در سال جاري برنامه های علمی مهمي از جمله مسابقات موشک های آبی، سازه های ماکارونی، بازدید از کشت و صنعت مغان و شیرالات قهرمان، مسابقات سازه های بتنی، دوره های آموزشی هوش هیجانی، کارگاههای تخصصی در حوزه آسیب های اجتماعی، دوره های اموزشی زبان، کامپیوتر، کلاس کنکور ، مشاوره های تحصیلی و علمی ، سمینارهای علمی و تخصصی و کلاس های آموزشی برگزار شد و در برخي پايگاههاي علمي هم تفاهم نامه هايي با سازمان آموزش و پرورش و فني و حرفه اي جهت افزايش همكاري هاي مشترك منعقد شده است.

مسئول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان افزود: برای اولین بار رویداد علمی و استارت اپ در شهرستانها توسط پایگاههای علمی و دستگاههاي مربوطه برگزار شد.

وي با بيان اينكه سند چشم انداز و تقویم اجرایی برای سال 97 تدوين شده است، گفت: سلسله مسابقات علمی در راستای استعدادیابی و استعداد سنجی دانش اموزان، دیدار با نخبگان و خانواده های انها، برگزاری دوره های توانمندسازی در راستای افزایش بار علمی بسیجیان در سطوح مختلف، برگزاری ایستگاههای سلامت و درمان، فعالسازی هسته های علمی در تمامی شهرستانها و شروع فعالیت 22خبرنگارعلمی افتخاری از ديگر برنامه هاي اجرا شده توسط پايگاههاي علمي مي باشد.


احدي تصريح كرد: ایجاد زمینه فعالیت های علمی به صورت گروهی، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع نخبگان و فرهیختگان بسیجی، ایجاد حلقه های علمی، تربیتی و نخبگی در سطح مساجد و محلات، توسعه ابتکارات، اختراعات و نوآوری در بین بسیجیان، فعالسازی کارگروههای علمی، خانه نخبگان، عضویت اصحاب علم در پایگاهها از اهداف مهم پايگاههاي علمي مي باشد.


وي با بيان اينكه پايگاههاي علمي بايد اتاق فكر جهت بهره گيري از انديشه نخبگان داشته باشند، افزود: تشكيل بانك اطلاعاتي از ظرفيتهاي علمي و مهارتي موجود در مسجد، مدارس، معلمان و متخصصان بسيجي مي تواند در بهره گيري از ظرفيتهاي آنها براي اجراي برنامه هاي مهم در راستاي پيشرفت و توسعه استان موثر واقع شود.


مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان افزود: مسوولين پايگاههاي علمي بايد براساس نياز ها و قابليت هاي شهرستان خود به اجراي برنامه هاي علمي اقدام كنند و ايجاد بانك اطلاعاتي نخبگان در معرفي ظرفيتهاي شهرستانها بسيار حائز اهميت است.


وي مسجد محوري را مهمترين محور برنامه هاي پايگاههاي علمي در سال آينده عنوان و اظهار كرد: پايگاههاي علمي هر شهرستان بايد باهم تعامل داشته باشند و از ظرفيت اقشار دانشور به بهترين نحو استفاده شود تا نتيجه مطلوب حاصل شود.
احدي با تاكيد بر اينكه پايگاههاي علمي آتش به اختيار مباحث علمي هستند، اذغان داشت: براساس پتانسيل شهرستانها بايد برنامه هاي علمي اجرا شود و تحقق اين امر مستلزم نيازسنجي است تا به صورت هدفمند برنامه ها تدوين و در حل مشكلات و رفع نيازهاي شهرستان مفيد واقع شود.

ارسال نظرات