معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: استفاده از علم، نظرات و تجربیات هنرمندان و اساتید حوزه معماری اسلامی، آستان قدس رضوی را در حوزه معماری اسلامی به مرجعیت علمی خواهد رساند.
کد خبر: ۸۹۹۸۱۰۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ محمد مهدی طهرانچی در اولین نشست هم اندیشی پیرامون معماری و هنر اعتاب مقدسه در دوران معاصر که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و استاد کاران سنتی در حوزه هنر‌های معماری اسلامی برگزار شد، با بیان این مطلب بر استفاده از خرد جمعی در راستای تحقق این هدف تأکید کرد.

وی در این همایش با اشاره به بند پنجم از منشور ابلاغی حکم تولیت آستان قدس رضوی از سوی رهبر معظم انقلاب، درباره توجه به بنا‌های آستان قدس رضوی گفت: در ۴ دهه اخیر بعد از انقلاب تاکنون حرکت بنیادی جهت بنیانگذاری سبک معماری اسلامی صورت نگرفته است.

طهرانچی با اشاره به گسترش ۱۰ برابری آستان قدس رضوی طی این مدت و حرکت‌های اخیر در عتبات، این رشد را طی ۵۰۰ سال اخیر بی‌نظیر دانست.

وی بازنگری و تأمل در آنچه تاکنون انجام گرفته را لازمه حرکت به سمت فعالیت‌های بنیادی دانست و گفت: تبیین، تحقیق و استخراج مبانی دانش و سبک آن می‌تواند منشاء حرکت‌های گسترده‌ای باشد که می‌توان در دهه‌های آینده رقم زد.

معاون علمی آستان قدس رضوی این آستان مقدس را تبلور معماری و هنر اسلامی در جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: ایجاد کارگروه شیوه حکمرانی در مبحث آرایه‌های هنر معماری اسلامی و نظام مدیریت ساخت و ساز و هنر معماری در اعتاب مقدسه یکی از ضرورت‌هایی است که در عرصه هنر معماری اسلامی باید بدان توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: استفاده از علم، نظرات و تجربیات هنرمندان و اساتید حوزه معماری اسلامی، آستان قدس رضوی را در حوزه معماری اسلامی به مرجعیت علمی خواهد رساند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها