کارشناس مسایل دینی و مذهبی در جشن روز زن و گرامیداشت مقام مادر در شهرستان بن گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خیر کثیر است.
کد خبر: ۸۹۹۸۱۱۳
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام حمزه رازی پور در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بن به تشریح برخی از ویژگی های بارز صدیقه طاهره سلام الله علیها پرداخت.

حجه الاسلام رازی پور، ضمن تبریك میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و فرزند برومندش امام خمینی رحمه الله علیه به بیان برخی ویژ‍ گی های حضرت فاطمه سلام الله علیها از جمله خیر كثیر بودن پرداخت و گفت: چنانچه در قرآن آمده حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خیر كثیری است كه خداوند تبارك و تعالی به پیامبر هدیه دادند و این بانوی بزرگوار نعمت عظیم برای تمام بشریت می باشند.

رازی پور افزود: تمامی كارهایی كه انسان با الگو گیری از  قرآن و اهلبیت انجام دهد مصداق خیر كثیر است و امید است همه ما هم كارهای خود را بر  این مبنا اجرا و پیگیری نماییم.

حمزه رازی پور در ادامه با توجه به نزدیكی ایام عید نوروز و رعایت صرفه جویی گفت: مصرف كردن در نگاه دینی  زمینه ای است برای دستیابی به كمال و قرب الهی و در زندگی روز مره باید مصرف در خدمت انسان و مسیری برای رشد و تعالی معنوی او باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیكی به ایام عید نوروز باید در بحث اصلاح الگوی مصرف نیز به زندگی فاطمی و علوی نگاه كنیم و ببینیم آنها در این رابطه چگونه عمل  می كردند چنانچه یكی  از مشكلات اصلی كشور ما كه منشا كاستی های بسیاری در جامعه است اسراف و رعایت نكردن الگوی مصرف صحیح است و مقام معظم رهبری در سخنرانی های خودشان بارها به این مهم اشاره كردند.

رازی پور در ادامه به زیان های فردی و اجتماعی اسراف از منظر آیات و روایات اشاره كرد و گفت: در برخی موارد اسراف كردن و زیاده روی در خوردن و آشامیدن صدمات زیادی به جسم وارد می كند و به عقیده متخصصان امر از مهمترین مواردی كه باعث بیماری های مختلف می شود همین زیاده روی در خوردن  و آشامیدن است و و در روایات بسیاری بر آن تاكید شده چنانچه در روایتی آمده است كه معده مركز همه بیماری هاست و همچنین قرآن كریم نیز مومنان را از اسراف باز میدارد و می فرماید: بخورید و بیاشامید ولی اسراف نكنید.

رازی پور از دیگر موارد زیان اسراف را كاهش بركت دانست و گفت: رعایت نكردن صرفه جویی و همچنین اسراف در كارها و مخارج باعث می شود بركت در زندگی انسان كم شود چنانچه در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است كه اسراف همراه با كاهش بركت است (اِنَّ مَعَ اْلاِسْرافِ قِلَّةُ).

ارسال نظرات