معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان:
معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: این عالم مدیریت و هدایت آن به‌واسطۀ حضرت فاطمه (س) است حتی در آسمان حضرت فاطمه (س) شناخته‌شده‌تر است.
کد خبر: ۸۹۹۸۱۳۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی مهدوی معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) در میان بانوان شهرستان الشتر اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) با هجده سال سن به‌جایی رسید که شأن و منزلتی پیدا کرد تا تمام مخلوقات از او تبعیت می‌کردند.

وی با اشاره به سخن امام زمان (عج) در مورد حضرت فاطمه (س) خاطرنشان کرد: امام زمان (عج) می‌فرمایند: «حضرت فاطمه (س) اسوه حسنه برای من امام زمان است» یعنی حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای امام معصوم است.
مهدوی با اشاره به عظمت حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: در مورد عظمت حضرت فاطمه (س) همین بس که خداوند اول نور حضرت فاطمه (س) را خلق کرده بعد از نور ایشان سایر ائمه را خلق می‌کنند.

وی با اشاره به سخن خداوند در مورد حضرت فاطمه (س) افزود: مظهر رضایت و غضب من، رضایت و غضب حضرت فاطمه (س) است، پس باید رابطۀ خود را با حضرت فاطمه (س) درست کنیم.

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان بیان کرد: اگر امام معصوم نباشد زمین و اهل آن نابود می‌شوند یعنی امام اهل ثقل بوده به خاطر آن مرکز ثقل بقیه رزق و روزی می‌خورند و مرکز ثقل اهل‌بیت نیز حضرت فاطمه (س) است.

وی با اشاره به الگو گرفتن از حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: یک بانوی فاطمی کسی است که تمام زندگی‌اش یک محور به نام امام داشته و بر اساس آن زندگی کرده و ببیند امامش از او چه خواسته و کارهایی که انجام می‌دهد به خاطر کمک به امام زمان (عج) بوده و در کل کمک به امام دو حالت دارد اول خود شخص با امام همراه شود یا دیگران را هم با امام همراهی کند.

مهدوی با اشاره به‌تحقیر و تکریم ارزش‌ها خاطرنشان کرد: اصل حرف ما در مورد تحقیر ضد ارزش‌ها و تکریم ارزش‌ها است، مثلاً؛ نماز را چگونه تکریم کنیم؟ نماز بالباس مناسب، در مکان مناسب و سروقت خوانده شود، حجاب را تکریم کنیم، چادر را به‌گونه‌ای نپوشیم که انگار از روی اجبار بوده و از آن لذت نمی‌بریم و احترام را برای همدیگر تکریم کنیم.

وی در پایان با توجه به جمع‌بندی کلی از بحث گفت: جمع‌بندی امروز ما در سه مورد بود اول اینکه حضرت فاطمه (س) مرکز ثقل و مجرای هر نعمتی است که به هر موجودی می‌دهند، دوم اینکه هر چیزی که حضرت حجت (عج) دوست دارند تکریم کنیم و آنچه دوست ندارند تحقیر کنیم و سوم اینکه هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم ببینیم کمک به امام بوده یا خبر؟ اگر نبوده آن را اصلاح‌کرده سپس انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات