استان بوشهر مدرسه آموزش استکبار ستیزی و مبارزه با استعمارگران است

امام جمعه بوشهر با اشاره به قدمت ۲ قرن مبارزه استعمار و استکبار مردم استان بوشهر گفت: استان مدرسه آموزش استکبار ستیزی و مبارزه با استعمارگران است.
کد خبر: ۸۹۹۸۱۴۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امشب در چهارمین بین المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار انگلیس  با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرای اطهر(س) و امام راحل و با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این کنگره به ویژه سپاه امام صادق(ع) اظهار داشت: بی تردید جهان استکبار به سردکردگی ابرقدرت‌ها نگاه آنها به سرزمین‌های دیگران برای چپاول منابع و ثروت‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، تسلط بر مراکز قدرت سرزمین‌ها با تهاجم سخت و نظامی را از برنامه‌های مهم استعمارگران و استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: جهان استکبار و استعمار برای بلعیدن ثروت‌های دیگر سرزمین‌ها به این سرزمین‌ها حمله می‌کردند.

امام جمعه بوشهر بابیان اینکه تهدیدات گوناگون استکبار و استعمار از کینه ذاتی و درونی آنها است خاطر نشان کرد: تهدیدات استکبار و استعمارگران در مقابل تصمیم آنها اندک است چراکه  تسلیم و مصادره تمامی اموال و امکانات و یافته‌ها تصمیم نهایی آنها است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با استناد به آیات قرآن کریم بیان کرد: در قرآن و‌ در معارف سیاسی اسلام تصریح شده که دشمن هویت آن دشمنی است هرچند نرمش نشان دهد اما نرمش آنها دشمنانه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، صلح دشمن را استراتژیک و دشمنانه دانست و افزود: دشمنان به دنبال این هستند که طرف مقابل خود را نابود کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اروپاییان بارها به شمال و‌جنوب ایران حمله کردند گفت:آمریکا در هشت سال دفاع مقدس به خلیج فارس  و شش قرن  پیش پرتغالی‌ها به ایران و استان بوشهر حمله کردند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر دو قرن مقاومت در برابر انگلیس در کارنامه خود دارد بیان کرد: دو قرن پیش انگلیس به بوشهر حمله کرد و  4 بار این حرکت ننگ را انجام داد و بوشهر را نشانه گرفت چون بوشهر دروازه ورود به ایران بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر  با اشاره به نقش علمای دینی در  مبارزه با استعمار در بوشهر افزود: انگلیس هربار به بوشهر حمله کرد علمای مبارز اسلام در بوشهر حکم به جهاد دادند و افرادی چون رییسعلی دلواری حماسه آفریدند و یک وجب از خاک ایران را به بیگانگان نسپردند.

امام جمعه بوشهر،مفاخران مبارزه با استعمار در بوشهر را آیت‌الله آل عصفور، سید مرتضی اهرمی، علامه بلادی، سید علی نقی دشتی، مجتهد برازجانی و دیگر علما دانست و گفت: این علما حکم جهاد را صادر کردند و سردارانی همچون احمدخان و باقرخان تنگستانی و رئیسعلی دلواری در برابر استعمار متجاوز انگلیس حماسه آفریدند.

آیت‌الله صفایی بوشهری ، استان بوشهر را تجلی مقاومت در برابر استعمار و استکبار دانست و گفت: دشمنان بدانند اگر به ایران اسلامی و استان بوشهرکوچکترین تجاوزی کنید همان کاری را خواهیم کرد که رئیسعلی دلواری با آنهاکرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ، این استان را مدرسه مبارزه با استعمار و استکبار دانست و تاکید کرد:مردم استان بوشهر با تمام توان در مقابل متجاوزان استعماری و استکباری ایستادهاند و از انقلاب خود دفاع می‌کنند.

امام جمعه بوشهر این استان را نماد استعمار و استکبار ستیزی دانست و بیان کرد: در شناسنانه مردم بوشهر نام استکبارستیزی و استعمار ستیزی ثبت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار