خبرهای داغ:
به مناسبت روز بزرگداشت شهدا؛

خادمان شهدا، ورزشکاران و مروجان فرهنگ ایثار تجلیل شدند

به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، خادمان شهدا، ورزشکاران و مروجان فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۹۹۸۲۰۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، مراسم تجلیل از خادمان شهدا، ورزشکاران و مروجان فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.
در این مراسم، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه امام راحل فرمود خدمت به شهید خدمت به نبی‌اکرم(ص) است، گفت: خوشا به حال کسانی که توفیق دارند در مکان‌ها و نهادهای مختلف به خانواده‌های شهدا و ایثارگران خالصانه خدمت‌رسانی کنند.
وی با اشاره به اینکه سه نوع خدمت به شهید وجود دارد، گفت: در نوع اول خدمت به شهید به معنی پاسداشت یاد و نام شهدا و رسیدگی به مزار شهیدان است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: در نوع دوم، خدمت به شهید خدمت به بازماندگان شهدا والدین، همسران و فرزندان شهداست که در جای خود از اهمیت بسزایی برخوردار است.
حقایق‌پور افزود: نوع سوم نیز خدمت به فرهنگ و منطق شهداست که به منزله‌ی ترویج از خودگذشتگی، ایثار و ترجیح دیگران به خود می‌باشد و اگر بتوانیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.
این مسوول با اشاره به اینکه ایثار مراتبی دارد، گفت: بالاترین مراتب و اوج ایثار بذل جان است که شهدا در حراست از ارزش‌های‌ اسلامی و انقلاب آن را فدا کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: در برخی مواقع ایثار در مال یا آبرو مصداق پیدا می‌کند، این موارد نیز نوعی از ایثار است که باید در جامعه نهادینه شود.
وی با بیان اینکه نیاز کنونی جامعه ایثار از نوع اجتماعی است، گفت: در جامعه امروز ما ایثار بیشتر در جنگ به منزله‌ی شهید و جانباز شدن تداعی می‌کند ولی این مهم یکی از انواع ایثارست.
حقایق‌پور گفت: در برخی مواقع مردم باید آستانه‌ی تحمل خود را بالا ببرند و از خودشان از خودگذشتگی و فداکاری نشان دهند همانگونه که شهدا انجام دادند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به برخی از اتفاقات ناگواری که در جامعه رخ می‌دهد، افزود: اگر افراد قبل از بروز این اتفاقات کمی از خود ایثار و گذشت نشان می‌دادند هیچ وقت حادثه به وجود نمی‌آمد.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد هر کاری که انجام می‌دهند فکر می‌کنند که کارشان و حرف‌شان حق مطلق است، گفت: این افراد یک مقدار به خودشان بیایند و مسایل را تجزیه و تحلیل کنند و از خود گذشت و ایثار نشان دهند.
این مسوول گفت: بزرگان فرمودند برای انجام هر کاری از جمله ترویجی نیازمند به برخی ابزار و امکانات هستیم که از جمله آنها داشتن جسم و روح سالم است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: برای اینکه بتوانیم کارهای ترویجی را دنبال کنیم باید انجام فعالیت‌های بدنی و ورزش کردن را در دستور کار خود قرار دهیم.
وی با بیان اینکه بایستی به مباحث ورزشی توجه ویژه‌ای کرد، گفت: ورزش کردن یکی از واجبات امروز در جامعه تلقی می‌شود که باید فرهنگ آن در بین مردم نهادینه شود.
حقایق‌پورگفت: هر چقدر زندگی‌ها ماشینی شده به همان اندازه تحرک و فعالیت کمتر و مبتلا شدن به بیماری‌ها مانند فشار خون و اضافه وزن بیشتر می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: امروز بایستی ورزش در زندگی هر فردی در دستور کار قرار گیرد تا با حفظ سلامت جسم و روح بتواند امورات خود را انجام داده و موفق باشد.
گفتنی است: در این مراسم که همراه با نمایش فیلم سینمایی در سینما مهتاب برگزار شد، از خادمان شهدا، ورزشکاران شاهد و ایثارگر و مروجان فرهنگ ایثار و شهادت با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی و تجلیل به عمل آمد.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها