روز گذشته سفارت ایران در خیابان شانزدهم پرنس گیت لندن مورد تعرض چند نیروی افراطی قرار گرفت و هنوز اطلاعات تکمیلی در خصوص هویت و انگیزه مهاجمان توسط پلیس انگلیس منتشر نشده است.
کد خبر: ۸۹۹۸۲۵۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، روز گذشته سفارت ایران در خیابان شانزدهم پرنس گیت لندن مورد تعرض چند نیروی افراطی قرار گرفت. این چهار نفر که رسانه ها آن ها را وابسته و حامی سید صادق شیرازی از مراجع تندروی شیعه نامیده اند پس از حمله به سفارت ایران و پس از گذشت بیش از سه ساعت در نهایت توسط پلیس انگلیس بازداشت شدند و هنوز اطلاعات تکمیلی در خصوص هویت و انگیزه مهاجمان توسط پلیس انگلیس منتشر نشده است.

بعیدی نژاد سفیر کشورمان از همان دقایق اولیه یورش این افراد با انتشار توییت هایی از سلامت دیپلمات ها و کارمندان سفارت خانه خبر داد و عنوان کرد که مهاجمان با خود سلاح سرد حمل کرده اند.

تعلل چند ساعته پلیس انگلیس در برخورد با مهاجمان سفارت ایران/ ماجرای کشته شدن دو تن از کارمندان سفارت چیست؟

توییت بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن در حین تعرض مهاجمین به سفارت خانه

این چندمین بار است که سفارت ایران مورد تعرض نیروهای افراطی قرار می گیرد. در 10 اردیبهشت سال 59 سفارت ایران توسط عده ای که خود را گروه «الشهید» و از طرفداران خودمختاری خوزستان می نامیدند مورد هجوم قرار گرفت و به مدت شش روز در تسخیر مهاجمان قرار داشت. در آن حمله دو تن از کارمندان سفارت ایران به نام های «علی صمد زاده» و «عباس لواسانی» به ضرب گلوله به شهادت رسیدند.

شهادت این دو کارمند سفارت در حالی رخ داد که دو روز پیش از آن انگلیس تعهد خود را مبنی بر حفظ و تامین کامل امنیت سفارت ایران را اعلام کرده بود.

نکته بسیار مهم در خصوص تعرض مهاجمان به سفارت ایران تعلل بیش از اندازه پلیس لندن برای حضور در صحنه و برخورد با مهاجمان بوده است. بنابر آن چیزی که در رسانه های خارجی منتشر شده، پلیس پس از گذشت سه ساعت در محل حضور پیدا کرده و تلاش کرده که مهاجمان را آرام و در نهایت با نردبان آنها را پایین آورده و بازداشت کرده است.

تعلل چند ساعته پلیس انگلیس در برخورد با مهاجمان سفارت ایران/ ماجرای کشته شدن دو تن از کارمندان سفارت چیست؟

سال 59 سفارت ایران در لندن اشغال و دو تن از کارمندان آن به شهادت رسیدند

ارسال نظرات