قیمت نفت به علت امید به کم شدن تنش‌ها ژئوپلتیکی و بهبود وضعیت اشتغال آمریکا که بهبود شرایط اقتصادی و افزایش تقاضا برای نفت را می‌تواند به دنبال داشته باشد، 65.49 دلار در هر بشکه شد.
کد خبر: ۸۹۹۸۲۷۳
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت نفت نزدیک 2 دلار در روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی در هفته گذشته افزایش یافت.

با انتشار گزارش قوی از فرصت‌های شغلی آمریکا و بالا رفتن ارزش بازارهای بورس وال استریت درحالی‌که سرمایه‌گذاران امید دارند نشست میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تنش‌های ژئوپلتیکی را کاهش دهد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.88 دلار افزایش 65.49 دلار فروخته شد. این نوع نفت در بازه 63.69 دلار تا 65.63 دلار در جلسه گذشته فروخته شد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.92 دلار افزایش 62.04 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا دیروز بین 60.14 تا 62.14 دلار در هر بشکه معامله شد.

هر دو نوع نفت برنت و نفت خام آمریکا پس از کاهش هفتگی در دو هفته پیش، هفته گذشته افزایش هفتگی را ثبت کرد.

ترامپ گفت آماده می شود تا با کیم ملاقات کند. این ملاقات نخستین ملاقات چهره به چهره میان رهبران دو کشور است و می‌تواند گشایشی در بن‌بست موجود در مورد سلاح هسته‌ای کره شمالی ایجاد کند.

پس از انتشار آمار قوی فرصت‌های شغلی آمریکا در بخش غیرکشاورزی برای ماه فوریه، ارزش بازارهای بورس وال استریت بالا رفت.

به گفته یک مهندس میدان و دلالان محلی، همچنین از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت، تعطیل ماندن میدان نفتی الفیل با ظرفیت روزانه 70 هزار بشکه است علی‌رغم اینکه گارد این تاسیسات نفتی اعلام کدر که به توافقی برای بازگشایی آن دست یافته است.

شرکت بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی در گزارش خود در روز جمعه اعلام کرد حفاران امریکا در هفته منتهی به 9 مارس 4 دکل نفتی را خاموش کردند و در مجموع تعداد دکل‌های نفتی فعال به 796 دکل رسید.

ارسال نظرات