کارشناس مسایل دینی و مذهبی تأکید کرد:

ضرورت تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) در جامعه

حجت الاسلام سید محسن حسینیان بر ضرورت تبیین شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها در سطح جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۹۸۲۷۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسایل دینی و مذهبی در مراسم جشن بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و مقام مادر در ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان گفت: برای اینکه رفتار خود را اصلاح کنیم لازم است شخصیت اهل بیت علیهم السلام را تبیین و منش آن ها را بشناسیم.

حجت الاسلام سید محسن حسینیان، با تإکید بر ضرورت تبیین شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیه در سطح جامعه بشری، تصریح کرد: در جامعه امروزی تا حدودی ارزش ها به ضد ارزش ها تبدیل شده  و جایگاه رفیع که به جهت احساسات شگرفی که خداوند در نهاد زن قرار داده شده، که همان نقش و پروش انسان و ایجاد آرامش در کانون خانواده و طبیعتاَ در جامعه را بر عهده زن گذاشته؛ این نقش اساسی در گذر زمان در حال تغییر و تبدیل است.

 حسینیان بیان داشت: زن کانون مهر و محبت و به عنوان خالق دوم انسان است و این نقش دارد به سمت وسوی دیگری می رود و لذا لازم است نقش زن تبیین شود، زیرا خداوند در سوره کوثر فرموده "انااعطیناک الکوثر". خداوند حضرت فاطمه را به عنوان کوثر  (خیر کثیر ) تو صیف کرده است.

حسینیان بیان داشت:حضرت فاطمه سلام الله علیه نه تنها برای رسول الله صلی الله علیه وآله؛ بلکه برای همه بشریت و همه انسان ها خیر کثیر اند و تا قیام قیامت  هر روز و هر لحظه از سر چشمه نبوی ساری و جاری می شود و این فیض که از جانب ائمه علیهم السلام به ما می رسد از کَرَم حضرت فاطمه سلام الله علیه است.

وی خاطر نشان کرد: هرچه به اهل بیت علیهم السلام نزدیک شویم برای ما سازنده است و زندگی آسوده برای خود فراهم می کنیم و یکی از القاب حضرت ام الائمه یعنی ریشه و اساس اهل بیت علیهم السلام حضرت زهرا است.

حسینیان در پایان با اشاره به روایتی بیان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیه فرمودند: من از دنیای شما فقط به سه چیز علاقه مند هستم؛ یکی نگاه کردن به سیمای رسول خدا، دیگری نگاه و توجه به قرآن و سوم انفاق در راه خدا .

 

 

ارسال نظرات