سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان:
سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: به مناسبت روز شهدا، زنگ ایثار در ۵۳ مدرسه استان کردستان نواخته می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۸۲۹۱
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رضا نجفی  اظهار کرد: روز ۲۲ اسفند ماه به نام روز شهدا نامگذاری شده است که تا سال ۹۲ برای این روز برنامه‌های خاصی در نظر گرفته نمی‌شد، اما به همت شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از این سال به بعد برنامه‌های خاصی برای این روز درنظر گرفته شده است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان عنوان کرد: همچنین استان کردستان به وجود ۵۱ شهید روحانی منور است که شهید ماموستا شیخ الاسلام، شهید ملا برهان عالی، شهید ملاحیدر فهیم، شهید ملاعلی جلالی زاده، شهید ملا محمد کریمیان و... از جمله آن‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ درصد از شهدا روز شهادتشان در اسفندماه بوده است، افزود: استان کردستان پنج هزار و ۴۵۳ شهید، ۹ هزار و ۲۵۷ جانباز و ۸۳۰ آزاده تقدیم انقلاب کرده است.

وی ادامه داد: در استان کردستان ۴۱۵ دانش آموز و ۱۲۰۰ سرباز به شهادت رسیده اند.

نجفی افزود: خون یک هزار شهید پیشمرگ مسلمان کرد در کنار شهدای مهاجر در استان به زمین ریخته شده است و ۲۴ فرمانده شهید هم جان خود را در استان تقدیم انقلاب کرده اند.

 سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، دیدار با ۵۰۸ خانواده شهید در قالب طرح سپاس، نواختن زنگ ایثار در ۵۳ مدرسه استان و تجلیل از ایثارگران شاخص در ادارات استان را از جمله دیگر برنامه‌های پیشرو عنوان کرد.

وی در ادامه به برنامه‌های درنظر گرفته شده برای روز ۲۲ اسفندماه، روز شهدا اشاره و اعلام کرد: دیدار کارکنان بنیاد شهید با نماینده، ولی فقیه در استان، غرس کردن نهال، حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به ساحت آنها، سخنرانی ائمه و فرماندهان در تربیون‌های نماز جمعه، تهیه بسته‌های فرهنگی، اهدای خون کارکنان و پیاده روی خانواده شهدا از جمله این برنامه‌ها است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان خاطرنشان کرد: سال جاری کنگره ۱۸۷۰ شهید ترور استان برگزار شد و در سال آینده هم کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات