عضو کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با «بسیج»:
میرزاده گفت: تنوع در رنگ و تصاویر نوشت افزارهای خارجی است، که کودکان را به خود جذب می‌کند و متاسفانه نوشت افزارهای ایرانی این تنوع را ندارد.
کد خبر: ۸۹۹۸۳۲۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
میرحمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج پیرامون جایگزینی نوشت افزار‌ها و اسباب بازی‌های خارجی به جای ایرانی عنوان کرد: تولید کنندگان و مصرف کنندگان داخلی بر این عقیده هستند که نوشت افزار‌های خارجی ارزان‌تر از ایرانی است.
وی بیان کرد: در گذشته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که وابسته به دولت است، اقدام به تولیدعروسک‌های ایرانی مثل دارا و سارا، نوشت افزار‌های ایرانی کرد، که با گذشت زمان به این نتیجه پی برده شد که اجناس چینی ارزان‌تر از آن‌ها بوده است.
میرزاده اظهار داشت: تنوع در رنگ و تصاویر نوشت افزار‌های خارجی است، که کودکان را به خود جذب می‌کند و متاسفانه نوشت افزار‌های ایرانی این تنوع را ندارد.
وی تصریح کرد: هزینه بالا تولید کنندگان ما، که موجب افزایش قیمت نوشت افزار‌های ایرانی شده، و در نتیجه مورد حمایت مصرف کنندگان داخلی قرار نگرفته است.
میرزاده پیرو تاثیر روانی نوشت افزار‌های خارجی بر روی کودکان عنوان کرد: متاسفانه اجناس خارجی مورد استفاده توسط کودکان مانع انتقال فرهنگ ایرانی به آن‎ها شده، و عامل این امر مشکلات اقتصادی و ناتوانی در خرید اجناس ایرانی گران قیمت است.
ارسال نظرات