کاشت 43هزار اصله نهال در میامی آغاز شد

کاشت 43هزار اصله نهال در میامی

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری میامی گفت: به ‌منظور ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ منابع طبیعی ، کاشت 43 هزار اصله نهال با مشارکت مردم در شهرستان میامی آغاز شده است .
کد خبر: ۸۹۹۸۳۶۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،محمدعلی رضایی روز سه شنبه افزود: برای گسترش فرهنگ منابع طبیعی بیش از20عنوان برنامه در هفته منابع طبیعی اجرا می شود.
رضایی شعاراین هفته را 'منابع طبیعی، با مردم برای مردم' اعلام کرد وگفت: برنامه ها همزمان با نواختن زنگ سبز در مدرسه شهید باهنرآغازشده وکاشت و توزیع نهال، رژه خودرویی، برگزاری جشن طبیعت و همایش همیاران طبیعت ازدیگر برنامه های این هفته هستند.
وی با بیان این که پروانه ساخت سه بوستان روستایی صادر شده است ، افزود: روستاهایی که آب کافی برای کاشت و نگهداری درختان دارند می توانند باواگذاری زمین و تحویل نهال ازطرف اداره منابع طبیعی نسبت به ساخت بوستان اقدام کنند.
رضایی گفت: درهفته منابع طبیعی سه هزارو900 اصله نهال در ورودی شهر میامی به طول چهارکیلومتر در سه ردیف کاشته می شود.
رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری میامی گفت:در ورودی شهرمیامی نهال های مقاوم به خشکی و مناسب با اقلیم از انواع سروها، اقاقیا و زبان گنجشک غرس می شود.
وی گفت: حضوردرنمازجمعه، توزیع کارت همیارطبیعت، برگزاری جشن طبیعت ،مانوریگان حفاظت و توزیع بروشور از برنامه های این هفته است.
هفته منابع طبیعی از15تا21 اسفندماه است .
شهرستان میامی با جمعیتی حدود40 هزار نفر در شرق استان سمنان واقع شده و 14 هزار هکتار جنگل، 30 هزار هکتار مرتع و 34 هزار هکتار زمین زیر کِشت دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار