خبرهای داغ:
همزمان با 15 اسفند روز درختکاری

نهال مثمر در مجموعه دبیرستان شهید با هنرمیامی غرس شد

همزمان با 15 اسفند روز درختکاری 900 نهال مثمر در محوطه مجموعه دبیرستان شهید باهنر میامی غرس شد.
کد خبر: ۸۹۹۸۳۷۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،

همزمان با هفته منابع طبیعی با حضورمردم و مسئولان شهرستان میامی در دبیرستان شهید با هنر میامی  900 اصله درخت مثمربه صورت غرس شد.

عباس طاهران پور، معان فرماندار میامی در این مراسم با تأکید برضرورت حفاظت و حراست از منابع طبیعی و جنگل ها به عنوان یک سرمایه ملی، خاطرنشان کرد: در این زمینه می توانیم از مشارکت دانش آموزان و نقش غیرقابل انکار آنها در فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی بهره ببریم و آموزش و پرورش به عنوان نهادی که در فرهنگ سازی نقش به سزایی را ایفا می کند باید این فرهنگ را در بین دانش آموزان نهادینه کند.

وی افزود: تجربه نشان داده است که سرمایه‌گذاری بر روی دانش‌آموزان، نتایج خوبی به همراه داشته است و دانش‌آموزان نیز توجه و علاقه خاصی به امر درختکاری دارند.

طاهران پور در ادامه کاشت درخت را به عنوان صدقه جاریه عنوان کرد و گفت: باید درخت‌کاری به عنوان یک باقیات و صالحات مطرح شود چرا که تا زمانی  درخت وجود داشته باشد برای کسی که آن را کاشته است ثواب ثبت و ذخیره خواهد شد.

مدیر مدرسه شهید باهنر میامی نیز در خلال برگزاری این مراسم  گفت: امروز 900 اصله درخت مثمربا همکاری اداره منابع طبیعی و اداره آموزش وپرورش میامی در زمینی به مساحت 15هزار هکتار غرس خواهد شد.

اسماعیل معصومی افزود: آبیاری این مجموعه به صورت تحت فشار خواهد بود و زمانی که مجموعه استخر به بهره برداری برسد از آب مازاد آن برای آبیاری استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها