امام جمعه میامی:

دشمن درصدد کمرنگ جلوه دادن الگوهای اسلامی/ زنان هوشیار باشند

امام جمعه میامی با بیان اینکه دشمن با انواع دسیسه ها می کوشد تا الگوهای اسلامی را در جامعه کمرنگ جلوه دهد، گفت: زنان در برابر این توطئه ها باید کاملا هوشیار و بیدار باشند.
کد خبر: ۸۹۹۸۳۷۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،

حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور  ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه میامی به میزبانی مسجد جامع این شهر بابیان اینکه زنان جامعه اسلامی باید به الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) برای خود افتخار کنند، ابراز داشت: دشمن که گزینه‌های نظامی را ناکارآمد می‌داند می کوشد تا از طریق هجمه‌های فرهنگی الگوهای اسلامی را کمرنگ جلوه دهد و برای از بین بردن حجاب و عفاف در بین زنان ایرانی هزینه می‌کند.

وی ضمن اشاره به میلاد حضرت زهرا(س) و روز مادر و هفته گرامیداشت مقام زن، افزود: اولویت اول زنان این است که هویت و شان زن بودن خود را حفظ کنند و همسر و مادر خوب بودن از اولویت‌های آن‌ها باشد و بعد به مشاغل اجتماعی و با شرط حفظ منزلت زن به فعالیت بپردازد.

ضرورت لحاظ اقتصاد مقاومتی در برنامه ریزی ها

امام جمعه میامی به حقوق‌های نجومی برخی مسئولان و چپاول بیت المال اشاره کرد و ابراز داشت:  افرادی که عهده‌دار مسئولیت هستند باید اموال چپاول شده را بازگردانند و مسئولان قضایی و اجرایی نیز به مردم گزارش شفاف دهند و با متخلفان به صورت قاطع برخورد شود.

صفایی پور با بیان اینکه در حالی ایام پایانی سال را سپری می کنیم که مشکلات اقتصادی گریبان گیر مردم است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید در اولویت امور قرار گیرد و توجه به ظرفیت‌های داخلی و نگاه درون‌زایی و حمایت از تولید ملی باید بیش از پیش در برنامه‌ریزی‌های کلان لحاظ شود.

وی با اشاره به ۱۸ اسفندماه سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز افزود: در میامی ۱۵ کانون فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی، اقتصادی و غیره فعالیت دارند و امروز فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید نقش مهمی را در خنثی کردن تهاجم فرهنگی ایفا کنند.

تقویت قدرت کشور با تکریم شهدا

امام جمعه میامی با بیان اینکه۲۲ اسفندماه روز شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نام‌گذاری شده است، ابراز داشت: تکریم شهدا بر همه ما واجب است و پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت بنیان دفاعی در برابر دشمنان به شمار می‌رود لذا با توجه به اینکه امنیت و ثبات کشور بافرهنگ شهادت رقم خواهد خورد بنابراین قدرت نرم کشور باید در برابر دشمنان تقویت شود.

صفایی پور با بیان اینکه آیات و روایات متعددی در حوزه توجه به درختکاری و فضای سبز در قرآن وجود دارد، تصریح کرد: کاشت درخت علاوه بر اجر اخروی به عنوان صدقه جاری فواید بسیاری در زمینه فضای سبز دارد بنابراین انتظار می‌رود مردم نیز در کنار مسئولان در درختکاری مشارکت فعال داشته باشند.

وی همچنین به هفته احسان و نیکوکاری و اهمیت توجه به نیازمندان در آستانه سال نو اشاره کرد و افزود: یکی از رسالت‌های مسئولان و مردم الگو قرار دادن ائمه اطهار (ع) در زمینه توجه و کمک کردن به فقرا و نیازمندان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار