آیین افتتاح چهل و هفتمین جشنواره بین آغاز چهل و هفتمین جشننواره فیلم رشد در استانالمللی فیلم رشد با حضور فرماندار بویراحمد، مدیرکل آموزش وپرورش و برخی مدیران شهرستانی ودانش آموزان در سالن جلسات آموزش وپرورش بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۸۴۹۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
مدیر کل آموزش وپرورش استان در این جلسه گفت:در طی برگزاری این جشنواره ۵۲ فیلم خارجی و داخلی در شهرستان‌های استان اکران خواهد شد.
هادی زارع پور افزود: برنامه ریزی برای استفاده از این فیلم‌ها به صورت همزمان برای حدود ۸۰ هزار فرهنگی ودانش آموز وخانواده‌ها انجام شده است.
وی ادامه داد:این جشنواره با هدف استفاده از هنر تصویر در انتقال مفاهیم به دانش آموزان با محوریت علمی، تربیتی وآموزشی برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان اضافه کرد: ترغیب فرهنگیان ودانش آموزان فیلم ساز برای ساخت فیلم‌های تربیتی، علمی، انیمیشن وداستانی از دستاورد‌های این جشنواره است.
هادی زارع پور با بیان اینکه زبان هنر زیباترین واثرگذارترین روش بیان مفاهیم است گفت:بیش از ۷۵ درصد یادگیری از طریق حس بینایی انجام می‌شود واین مهم نشان دهنده ارزش وجودی استفاده از فیلم در آموزش در برابر حس شنوایی است.
وی افزود: فیلم‌های جشنواره همزمان در ۱۰ منطقه استان به نمایش گذاشته می‌شوند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: در این جشنواره دانش آموزان در برنامه زمانبندی شده فیلم‌های علمی، آموزشی وتربیتی رشد را تماشا می‌کنند.
فرماندار بویراحمد هم در این آیین گفت: با وجود آسیب‌های اجتماعی فراوان و با ظهور فضای مجازی به عنوان یک تهدید در دنیای امروزی، اهمیت جشنواره فیلم رشد برای دانش آموزان دوچندان احساس می‌شود. آغاز چهل و هفتمین جشننواره فیلم رشد در استان
شاهرخ کناری با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی در کمین دانش آموزان است، افزود: از مجموع ۱۳ میلیون و پانصد هزار دانش آموز در کشور حدود ۹ درصد آن‌ها در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند که از این تعداد ۱۹ درصد در معرض شدید آسیب فضای مجازی قرار دارند.
فرماندار بویراحمد ادامه داد: درواقع مرز‌ها در فضای مجازی شکسته شده است وبا وجودحدود ۴۵ میلیون کاربر اینترنت از این مسئله به عنوان تهدید یاد می‌شود.
کناری اضافه کرد:بر اساس آخرین اطلاعات ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در معرض خطر شدید فضای مجازی قرار گرفته اند که باید امداد رسانی به آن‌ها به قید فوریت انجام شود و از بین آن‌ها قطعآ در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز یافت می‌شود.
معاون پژوهش وبرنامه ریزی آموزش وپرورش استان هم گفت: در برنامه زمانبندی شده به مدت ۷ روز ودر هر روز ۳ نوبت دانش آموزان وخانواده‌ها از فیلم‌های جشنواره استفاده می‌کنند.
حسینعلی فاتحی افزود: اهداف جشنواره بین المللی فیلم رشد نباید نادیده گرفته شود ودانش آموزان اولویت تربیتی وآموزشی را با دیدن فیلم‌های جشنواره مد نظر داشته باشند.
مدیر آموزش وپرورش بویراحمد هم گفت: فرصت استفاده از فیلم‌های برای برخی دانش آموزان مناطق روستایی نیز فراهم شده است.
علی حسن زاده افزود:با برنامه ریزی انجام شده بیش از ۸ هزار نفر دانش آموز در دنا از این فیلم‌ها استفاده می‌کنند.
ارسال نظرات