عضو مجلس خبرگان رهبری در بازدید از موسسه حمایتی و شبانه روزی خیریه نرجس گفت:
خبرگزاری بسیج: نماینده استان تهران در مجلس خبرگان رهبری و عضو حقوقدان شورای نگهبان در بازدید از موسسه حمایتی و شبانه روزی خیریه نرجس واقع در محله جوادیه، ضمن ابراز خرسندی از نحوه نگهداری کودکان، گفت: مردم باید در امور خیر از هم سبقت بگیرند و منتظر اقدامات دولت نباشند.
کد خبر: ۸۹۹۸۵۱۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر محسن اسماعیلی، نماینده استان تهران در مجلس خبرگان رهبری در بازدید از بخش های مختلف موسسه حمایتی و شبانه روزی خیریه نرجس با مثبت ارزیابی کردن خدمات ارائه شده در این مرکز اظهار داشت: امکانات و تمهیدات بسیار خوبی برای رفاه و آرامش کودکان اندیشیده شده است. وی افزود: خدمت به این کودکان از توفیقاتی است که خداوند نصیب هر کسی نمی کند. من با دوستانی که سر پرستی این مرکز را بر عهده دارند آشنایی قبلی دارم و تا آنجایی که می دانم مراقبت های لازم از نظر عاطفی، آموزشی و احساسی را به نحو احسن به عمل می آورند.

 عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: از نوع برخورد مسئولان با این کودکان مشهود بود که توانسته اند یک رابطه بسیار صمیمی با این بچه ها برقرار کنند؛ امکانات هم انصافا خوب است و امیدواریم خداوند به آنها کمک کند که این کار بزرگ را همچنان ادامه داده و گسترش دهند.

 اسماعیلی، ادامه داد: امور خیر مثل خدماتی که در این مرکز انجام می شود از جمله اموری است که مردم باید نسبت به آن از هم سبقت بگیرند و نباید منتظر بمانند دولت عهده دار این امور باشد؛ گرچه دولت در امور نگهداری فرزندان بی سرپرست یا بد سرپرست سیاسگذاری حمایت و نظارت می کند، اما بهتر است که انجام آن بر عهده خود مردم باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اصل 44 و واگذاری مراکز دولتی به بخش خصوصی، اظهار داشت: با توجه به گرفتاری هایی که معمولا دولت ها دارند نمی شود در امور فرهنگی و آموزشی فقط به دولت متکی باشیم. فعالیت کردن در اینگونه مراکز مصداق آیه شریفه تعاونوا علی البر و التقوی ... است. چون انگیزه ها در مردم بیشتر است باید از سوی دولت این امکان را فراهم کنیم که اینگونه مراکز به انسان های علاقه مند و خیر واگذار شود و دولت هم بر عملکرد آنها نظارت داشته باشد.

دکتر محسن اسماعیلی، واگذاری مراکز بهزیستی به بخش خصوصی و هیات امناهای شناخته شده کار خوبی است که طی سال های اخیر از سوی این سازمان شروع شده است؛ البته انتظار داریم که دولت حمایت های مادی بیشتری از اینگونه مراکز انجام دهد.  

ارسال نظرات