خبرهای داغ:
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی مطرح کرد
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: ما مساجد زیادی در کشور داریم، اما احیای مسجد تنها به ساختمان و بنا نیست بلکه به حضور مردم خصوصا به حضور جوانان است. حضور جوان در مسجد نیازمند ابزاری است که از آن جمله مسائل فرهنگی است.
کد خبر: ۸۹۹۸۵۳۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
نقش کانون‌های فرهنگی هنری در جذب جوانان به مساجد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مرتضی نجفی قدسی شنبه شب در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور از ۲۵ سال گذشته اظهار کرد: این کانون‌ها مانند درختی تازه‌روییده طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی پیدا کرده و امروز به بالندگی بسیار ارزشمندی رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه کانون‌های مساجد امروز به جمعیتی کثیر و میلیونی تبدیل شده‌اند اظهار کرد: رهبر انقلاب از این ظرفیت به عنوان یک پشتوانه مردمی در کنار بسیج نام برده‌اند و تاکید کرده‌اند که با همکاری بسیج این کانون‌ها جوانان را به سمت بسیج جذب کنند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: ما مساجد زیادی در کشور داریم، اما احیای مسجد تنها به ساختمان و بنا نیست بلکه به حضور مردم خصوصا به حضور جوانان است. حضور جوان در مسجد نیازمند ابزاری است که از آن جمله مسائل فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه ابزار خدمات فرهنگی امروز در اکثر مساجد تعریف شده است افزود: امیدواریم با تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کنار بسیج شاهد تشکیل یک مرکز ثقل قوی و محکمی در هر مسجد از جمعیت جوانان باشیم.

نجفی قدسی اذعان کرد: در قم نسبت به سایر استان‌ها این اقدام بهتر و جدی‌تر انجام شده و از این بابت باید شکرگذار خداوند باشیم.

وی گفت: امام راحل می‌فرمایند که آنگاه باید برای انقلاب نگران باشیم که مساجد خالی شوند؛ اگر مسجدی جمعیت کمی دارد باید معتمدین، جوانان، ائمه جماعت و مردم همت کنند و مسجد احیا شود و هر مسجدی باید محله را روشن کند. آمار مساجد بدون امام جماعت بسیار بالا است، البته در قم شرایط خوبی داریم، اما مشکلاتی در شهر‌های دیگر داریم که باید در مورد آن فکری شود.

نجفی قدسی با تاکید بر اینکه مساجد نباید خالی از جمعیت باشد تصریح کرد: مساجد پشتوانه انقلاب هستند و دشمن خوشحال می‌شود که مساجد خالی شوند.

وی بیان کرد: مسجد پایگاهی مهم و کلیدی است و همه باید نسبت به آن احساس مسوولیت کنیم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبائی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این دارالقرآن ۱۳ سال محل سکونت علامه بوده است افزود: اساتید و علمای بزرگی در این خانه از محضر علامه طباطبایی بهره می‌برده‌اند.

وی با اشاره به گذشت ۶ سال از تاسیس دارالقرآن علامه طباطبایی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که ظرفیت‌های تفسیری حوزه علمیه را تقویت کنیم و امروز شاهد توسعه چشم‌گیر فعالیت‌های تفسیری در حوزه بوده‌ایم.

نجفی قدسی با اشاره به توجه ویژه مراجع عظام تقلید به دارالقرآن علامه طباطبایی بیان کرد: انفاس قدسی علامه طباطبایی در این خانه جریان دارد و معنویت خاصی در این خانه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: دارالقرآن علامه طباطبایی شعبه‌ای از دارالقرآن امام علی (ع) است که در سطح کشور فعالیت دارد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی و تفسیری در این دارالقرآن اذعان کرد: هزاران نفر در این مسابقات شرکت کردند که سعی داریم این حرکات را به صورت مردمی ادامه دهیم و در این زمینه یک ریال از بودجه دولت استفاده نمی‌کند و تمام هزینه‌ها توسط خیرین تامین می‌شود.
ارسال نظرات