در مراسم جشن بزرگی که به مناسبت میلاد با سعات دخت نبی گرامی اسلام حضرت زهرای مرضیه(س) در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق انجام شد .
کد خبر: ۸۹۹۸۵۵۹
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در مراسم جشن بزرگی که به مناسبت میلاد با سعات دخت نبی گرامی اسلام حضرت زهرای مرضیه علی‌ها السلام در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق انجام شد « زهرا زارعی» از مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) به تبیین شخصیت زنان در دوره‌های گوناگون پرداخت.
در این مراسم که با حضور جمع کثیری از بانوان و طلاب شهرستان بافق برگزار شد  زارعی گفت: در تاریخ گذشته مشاهده می‌کنیم که پیامبران زیادی آمدند و رسالتی را که خداوند متعال بر دوششان گذاشته بود را برای تبلیغ دین انجام دادند، ولی همیشه یک عده‌ای نیز بودند که در مقابل پیامبران الهی به مخالفت برمی خاستند.
وی گفت: قبل از اسلام زن هیچ اهمیتی نداشت و در کشور‌های که ادعای تمدن دارند مثل استرالیا دختر به اندازه گوسفند ارزش نداشت و در موقع قحطی یکی از غذا‌های لذیذشان خوردن گوشت دخترانشان بود یا اگر زنی بیمار می‌شد همسرش او را خفه می‌کرد تا بیشتر زجر نکشد. در آفریقا اگر مشاهده می‌کردند زنی تخم مرغی از دستش افتاده و شکسته او را می‌کشتند یا هندو‌ها معتقد بودند که وقتی زنی همسرش از دنیا می‌رود باید زن را نیز همراه شوهر دفن می‌کردند. اعراب جاهلی نیز وقتی خبر تولد دخترشان را می‌فهمیدند از ناراحتی چهره شان سیاه می‌شد و کودک را زنده به گور می‌کردند، اما پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آمد و نوع نگرش به زن را در حجاز تغییر داد و فرمود: بهترین فرزندان شما دختران شما هستند.
 زارعی افزود: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که غربی‌ها با سوء استفاده از زنان در جهت عرضه کالا‌های خود قدم برمی دارند یا اینکه زنان را در ویترین‌ها قرار می‌دهند تا مورد خرید و فروش قرار بگیرند و این یعنی ارزشی را که اسلام به زن و مقام و جایگاه او داده است را دارند به صورت نامحسوس از او می‌گیرند و به چشم یک کالا به او می‌نگرند.
از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم، مولودی خوانی، مسابقه و اهداء جوایز ارزنده به برگزیدگان بود.
ارسال نظرات