خبرهای داغ:
«کتاب داستان ۵» مجموعه داستان‌های کوتاه نویسندگان ایرانی و خارجی به کوشش فرهاد حسن‌زاده منتشر شد.
کد خبر: ۸۹۹۸۵۷۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این مجموعه داستان‌هایی از فرهاد حسن‌زاده، ‌مژگان خسروی، مهدی رجبی، مژگان کلهر، ریحانه جعفری، سیامک گلشیری، مایکل مورپورگو، روش کریر، جانی روداری، زیتا ملکی، محمدرفیع ضیایی، مژگان بابامرندی و صدیقه خسروی گردآوری شده است.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به اهمیت داستان کوتاه در حوزه‌ی ادبیات و نقش آن در کشف و شکوفایی استعدادهای تازه، با انتشار مجموعه‌ی «کتاب داستان» تلاش می‌کند گام موثری در ترویج این نوع «ژانر» ادبی و آشنا ساختن مخاطبان خود با آن بردارد.

«کتاب داستان» محملی است برای انتشار بهترین نمونه‌های داستان کوتاه از نویسندگان ایران و جهان.

در داستان سنگ سیاه از سیامک گلشیری می‌خوانیم: «سرش را برد جلو. گمانم نمی‌خواست دستم همان‌طور روی سرش باشد. دستم را برداشتم و چشمم به زن و مرد میانسالی افتاد که چند متر آن‌طرف‌تر، ‌ کنار سنگ قبری نشسته بودند. زن آهسته گریه می‌کرد و سرش را این‌ طرف و آن طرف تکان می‌داد. انگار تازه آن وقت بود که پی بردم ردیف کنار امیر، تا انتهای قطعه، پر از قبرهایی شده که بعضی‌شان هنوز نه سنگ داشتند و نه قاب عکس. برگشتم طرف ماشین. بیتا ایستاده بود کنار ماشین و به ما نگاه می‌کرد. با دست اشاره کردم بیاید کنارمان. وقتی از جایش تکان نخورد، رفتم کنار ماشین.»

این کتاب مناسب گروه سنی «د» (دوره اول متوسطه) است و ۶ هزار تومان قیمت دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها