آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره فیکم کوتاه بسیج و اولین جشنواره کارتون و کاریکاتور فجر انقلاب در شهر سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۸۶۰۰
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره فیکم کوتاه چراغ بسیج و اولین جشنواره کارتون و کاریکاتور فجر انقلاب با حضور سرهنگ داوودنیا، مسئول سازمان بسیج هنرمندان و سرهنگ نادرپناه، مسئول دبیرخانه اقشار سپاه بیت المقدس و جمعی از هنرمندان استان کردستان در سالن پردیس شماره ۲ سینما بهمن در شهر سنندج برگزار شد.

سرهنگ داوودنیا در این باره اظهار داشت: فراخوان این جشنواره از اول بهمن ماه در ۸ موضوع منشتر شد که مهم‌ترین موضوع آن ایثار و شهادت با محوریت ۵۴۰۰ شهید استان کردستان بود. وحدت و همدلی، اقتصاد مقاومتی، استکبار ستیزی و جهاد همه جانبه از دیگر موضوعات مهم این جشنواره بودند.

وی افزود: موضوع ویژه و خاص این جشنواره، کالای قاچاق و تأثیر آن بر اقتصاد استان است که هنرمندان باید فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشند و آثار خود را به این موضوع اختصاص دهند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گفت: جشنواره با استقبال خوبی روبرو شد و ۶۰ اثر در زمینه‌های فیلم داستانی، مستند و بخش کارتون و کاریکاتور به این جشنواره ارسال شد.

در ادامه سرهنگ نادرپناه اظهار داشت: هنرمند در جهت گیری هنری خود باید در مسیر درست باشد. این بدین معنااست که هنرمند باید بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی و اجتماعی مملکت خود تولید هنری کند.

مسئول دبیرخانه اقشار سپاه بیت المقدس افزود: اولویت خلق آثار هنری در پرداخت به مسئله امنیت، وحدت و همچنین به تصویر کشیدن رشادت‌های شهیدان این مرزو بوم در دوران هفت سال دفاع مقدس باید باشد.

نادرپناه با اشاره به نیاز‌های فرهنگی کشور، رسالت هنر امروزی را نشان دادن شجاعت و شهامت شهیدان برای نسل جوان دانست.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام و انقلاب در بعد فرهنگی بسیار پرکار و فعال هستند و هنرمند ایرانی باید ادم زمان خود باشد و بتواند ارزش‌های اسلامی و انقلابی را خلاقانه به تصویر بکشد و همیشه به یاد داشته باشد که دشمن دیگر در پشت خاکریز‌ها نیست بلکه در بعد فرهنگی به جامعه ما شبیخون می‌زند.

نادرپناه در پایان گفت: کار هنری شاخص و شاقول خاص خود را دارد و آن قران، سنت پیامبر و ولایت فقیه است و هنرمند با نظر داشت به این شاخص‌ها باید ارمان‌های انقلاب را به نسل سوم و چهارم انقلاب انتقال دهد.



در پایان این مراسم از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره تجلیل به عمل آمد. اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:



بخش فیلم داستانی:



نفر اول: هاکو زندکریمی برای فیلم " مالاریا"

نفر دول: سامان حسین پور برای فیلم " اخرین آغوش"

نفر سوم: سامان خدایاری برای فیلم " حرف تازه‌ای نیست"



بخش مستند:



نفر اول: برهان احمدی برای مستند " یکشنبه سیاه"

نفر دوم: جمشید فرج وند فردا برای مستند " هاوارمه لویچگه گان"

نفر سوم: اسعد قربانی برای مستند " گرمای خانه"



بخش کارتون و کاریکاتور:



نفر اول: پویا عبدلی

نفر دوم: مسعود عسگری

نفر سوم: ایمان نور نجفی/ حمید قاری جاری

هیئت داروان: مهرداد یوسفی/ جلال نصیری/ فرهاد مرادی

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات