سید ساجد یعقوبی
مدیر جهادکشاورزی سرعین گفت: در حال حاضر کشت زعفران در سطح بیش از ۵.۵ هکتار از اراضی شهرستان سرعین انجام یافته که با برداشت ۱۸ کیلوگرم زعفران خشک با کیفیت از این سطح زیر کشت، تولید این محصول نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۹۸۶۰۱
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

سطح کشت زعفران در سرعین به بیش از ۵ هکتار رسید

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد ابراهیم محمدی در جلسه بررسی وضعیت اراضی شهرستان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر کشت زعفران در سطح بیش از 5.5 هکتار از اراضی شهرستان سرعین انجام یافته که با برداشت 18 کیلوگرم زعفران خشک با کیفیت از این سطح زیر کشت، تولید این محصول نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر جهادکشاورزی سرعین ادامه داد: با توجه به سودآوری محصول و نیز شرایط مناسب اقلیمی منطقه برای تولید آن و نیز تمایل کشاورزان منطقه به کشت زعفران پیش بینی می شود کشت این محصول در سال های آتی در منطقه همچنان سیر صعودی داشته باشد.

محمدی بیان کرد: زعفران جزو گیاهان قیمتی به شمار می‌رود که مصارف خوراکی و نیز دارویی داشته و در این میان زعفران سرعین دارای عطر، طعم و رنگ بسیار مناسبی است که در بازارهای فروش نیز مشتریان پر و پا قرصی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین در پایان خاطرنشان ساخت: تغییر الگوی کشت و توسعه و ترویج محصولات استراتژیک و مهم که دارای ارزش ریالی بالایی بوده و نیاز آبی بسیار پایینی هم دارند، همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اولویت کاری این مدیریت قرار دارد که در این راستا نیز اقداماتی نظیر توزیع رایگان پیاز زعفران در روستاهای تابعه انجام شده است.

ارسال نظرات