خبرهای داغ:

استقرار مکانی دائمی ویژه فروش محصولات مددجویان کارآفرین کمیته امداد در نصف‌جهان

معاون استاندار اصفهان گفت: در تلاشیم با کمک شهرداری اصفهان مکانی را برای عرضه و نمایش دائمی محصولات مددجویان کارآفرین کمیته امداد اختصاص دهیم.
کد خبر: ۸۹۹۸۶۲۴
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
سید رضا عقدایی در حاشیه بازارچه خیریه مددجویان کمیته امداد اصفهان در گفت‌وگویی در اصفهان پیرامون برگزاری بازارچه خیریه مددجویان کارآفرین کمیته امداد اظهار داشت: مدت‌هاست کمیته امداد برای راه اندازی این بازارچه پیگیر است و در این زمینه اقدامات بسیار خوبی بعد از انقلاب و سال‌های اخیر انجام شده است.

وی افزود: دولت اعتبارات خوبی را به کمیته امداد اختصاص داده و کمیته در استان اصفهان اقدامات پسندیده‌ای برای اشتغال زایی مددجویان زیر پوشش خود انجام داده که بخشی از آن در این نمایشگاه به عرضه گذاشته شده است.

معاون استاندار اصفهان ادامه داد: مددجویان در این نمایشگاه کار‌هایی خلق کردند که از نظر کیفی و شکل و ظاهر رقابت خوبی با بازار عمومی دارد و تنها نیازشان کمک مالی برای توسعه کار است چراکه برخی افراد طبق گفته خودشان قادر به صادرات محصول و رقابت با بازار خارجی هستند، اما بدلیل کمبود مکانی برای فروش نمی‌توانند در این زمینه‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پیگیریم با کمک شهرداری مکانی را برای عرضه و نمایش دائمی محصولات این افراد در نظر گرفته شود، گفت: حداقل یک غرفه در نمایشگاه‌ها را برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی قرار دهند تا این افراد بتوانند محصولاتی که می‌توانند خلق کنند را به فروش برسانند.

عقدایی تصریح کرد: این افراد در زمینه‌های گوناگونی فعالیت کرده بودند که نشان می‌دهد هنر در جمع وجود دارد و تنها نیازمند حمایت و پیگیری است که توسط کمیته امداد انجام می‌شود و ما هم در نظر داریم اعتبارات خاصی را برای این کارآفرینان لحاظ کرده و به وسیله کمیته امداد برای توسعه کار میانشان تقسیم کنیم.

وی ادامه داد: اعتبارات نامحدود نیست و از طرف دولت پرداخت می‌شود و در استان اصفهان نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده که نشان دهنده کارآفرینی بیشتر و تعداد نفرات بالاتری است که در این عرصه ورود پیدا کرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان در ارتباط با مشکلات وام‌گیرندگان کمیته امداد برای وثیقه و ضامن بیان کرد: وثیقه امری قانونی است و نمی‌توان بلاعوض پول را اعطا کرد و شاید برای بازپرداخت آن به مشکل برخوریم برای همین باید سندی به عنوان پشتوانه باشد.

وی افزود: تمام تلاش ما در این مسیر است که برای دریافت وام مددجویان تسهیل‌گری داشته باشیم و نمی‌توان گفت: به صورت کامل بدون این امور وام دریافت کنند، ما هم سعی می‌کنیم در این راستا کمک کنیم.

عقدایی خاطرنشان کرد: تمام ابلاغ‌ها در این زمینه توسط دبیری کمیته امداد به تمام ادارات صورت گرفته و قول من قولی است که کمیته امداد می‌دهد، اعتبارات را دریافت کرده و پخش می‌کند و ما به عنوان دولت وظیفه داریم این فرایند را تسریع و تسهیل کنیم.
ارسال نظرات