زندگی شهید همت در یک اثر داستانی

«معلم فراری» زندگینامه داستانى شهید محمدابراهیم همت از مجموعه «قصه‌فرماندهان» به قلم رحیم مخدومی است که به مناسبت شهادت این شهید والامقام در(هفدهم اسفند) به مخاطبان کتاب معرفی می شود.
کد خبر: ۸۹۹۸۶۳۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، مقدمه کتاب با عنوان «یک جور زندگى» شرحى مختصر از سیر زندگانى وى است. 9 فصل دیگر کتاب، دربردارنده خاطراتى ازگوشه‏ هاى زندگى این شهید است که با زبانى داستانى و براى‏ نوجوانان به نگارش درآمده است. عناوین این بخشها عبارتست از:«مورچه‏ هاى زیر ماشین»، «آشى که یک وجب روغن داشت»،«معلم فرارى»، «سلاح زیربرف»، «پاهاى بزرگ»، «ظرفشویى ‏نیمه‏ شب»، «وحشت از شیشیه»، «پس گردنى» و «لبخندى که روى‏سینه ماند». دوران کودکى و ظلم ارباب/ سربازخانه شاهى و روزه ماه رمضان/مدرسه و سخنرانى و فرار/ کردستان و درگیرى با ضد انقلابها/ماجراى پوتین‏هاى کهنه/ کار نیمه شب در جبهه/... و آخرین‏لحظات زندگى عمده مطالب نقل شده در این کتاب است.
 
مطالعه کتاب «معلم فراری» این فرصت را به خواننده می‌دهد که به چند مورد از رازهای موفقیت و بزرگی شهید همت دست پیدا کند. در ادامه، به طور خلاصه به چند مورد از خاطرات زندگی وی به شکل داستان اشاره می‌شود.
 
گفتنی است، «قصه فرماندهان» عنوان مجموعه‌ای است برای نوجوانان که از سوی انتشارات سوره مهر در سال‌های متمادی به چاپ رسیده است. این مجموعه در نظر دارد تا زندگی سرداران شهید را با نثری روان، داستانی و جذاب برای مخاطب نوجوان روایت کند. تاکنون آثار متعددی از این مجموعه به قلم نویسندگان شاخص دفاع مقدس منتشر شده است. دومین کتاب از مجموعه قصه فرماندهان به سردار شهید همت اختصاص دارد
 
گفته می‌شود از این مجموعه تاکنون بیش از یک‌و نیم میلیون نسخه به فروش رفته است.
 
برای تهیه این اثر با شماره 66477001 تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظرات