خبرهای داغ:
به همت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود)

برگزاری مراسم جشن روز درختکاری در شاهرود+ تصاویر

به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری مراسمی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۹۸۷۲۳
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری مراسمی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) برگزار گردید.
این مراسم با حضور مقامات استانی و منطقه ای، تشکل‌های کشاورزی از جمله خانه کشاورز استان و شهرستان و انجمن صنفی کشاورزی، گروه‌های سمن‌های زیست محیطی، گروه ورزش صبحگاهی، جمعی از کشاورزان منطقه، جمعی از اصحاب رسانه، همکاران بازنشسته و شاغل مرکز و جمعی از دانشجویان و دانش آموزان برگزار شد.
در این مراسم که با تلاوت آیاتی از قران کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی و نمایش کلیپی در مورد معرفی مرکز آغاز شد، دکتر دزیانیان رئیس مرکز ضمن خیر مقدم و تبریک هفته منابع طبیعی از تولید سالیانه ۲۰۰ هزار نهال در مرکز و نظارت بر تولید یک میلیون و دویست هزار نهال تولیدی استان خبر داد.
وی به بحران آب در استان و کشور اشاره کرد که موجب کاهش سطح آب‌های زیر زمینی و کاهش کیفیت آب شده است که این مرکز با ارائه راهکار‌هایی جهت کاهش اثرات این بحران و عبور از آن اقدام نموده است.
دزیانیان سپس به ارائه طرح جامع الگوی کشت استان با استفاده از ارقام مقاوم به خشکی و شوری و کشت گلخانه‌ای و هیدروپونیک به جای کشت در خاک اشاره نمود.
مهندس خوشنویس رئیس اسبق مرکز تحقیقات در طی سال‌های ۱۳۵۷ لغایت ۱۳۷۵ نیز در این مراسم در سخنانی ضمن اشاره به تاریخچه تاسیس مرکز بر اهمیت و نقش درخت در حیات انسان و محیط زیست تاکید نمودند.
در ادامه دانش آموزان پیش دبستانی ستارگان شاهرود به اجرای سرود دسته جمعی در مورد حفظ منابع طبیعی و روز درختکاری پرداختند و از خدمات درختکاری و توسعه فضای سبز شاهرود توسط زنده یاد محمد حسن صادقیان شهردار اسبق شاهرود از خانواده و همسر قدردانی و کلیپی از فعالیت درختکاری و تولید نهال در مرکز به حاضرین نمایش داده شد و در ادامه گروه هنری کوبه‌ای بهمن با حضور در مراسم به اجرای موسیقی سنتی پرداختند.
در انتهای مراسم در محوطه فضای سبز مرکز از حاضرین با آش پذیرایی شد و سپس با حضور در عرصه مرکز به کاشت نهال اقدام نمودند و تعدادی نهال زردآلو نیز به صورت نمادین و به رسم یادبود بین مهمانان و مدعوین توزیع گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها