شهروندان ساکن در روستای کشار، انگوران وتهلو شهرستان بندرخمیر از اینکه برایشان قبض نجومی در خصوص مصرف آب صادر شده از نقره داغ شدن و بی مهری های مسئولان در دولت به شدت گلایه کردند.
کد خبر: ۸۹۹۸۷۳۱
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از فرهنگ کده؛ چند ماهی می شود که مردم روستاهای کشار و تهلوانگوران از معضل کم آبی گلایه مند هستند و اعتراضات خود را در فضای مجازی و رسانه های مکتوب عنوان کرده اند و خواستار رسیدگی به این معضل شدند، اما این بار صدور فیش های نجومی آب مردم این روستاها را در بهت و حیرت فرو برد که منجر به انتشار تصاویر قبوض آب در شبکه های اجتماعی شد.

محمد باهنر، شورای روستای تهلوانگوران شهرستان بندرخمیر در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با انتقاد شدید از صدور قبض های نجومی آب در بحران بی آبی در روستاهای بندر خمیر، اظهار کرد: مدتی است که با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کنند و تنها در ماه ۴ ساعت در طول شبانه روز آب شرب لوله کشی دارند.

نارضایتی مردم از صدور قبض های نجومی در بحران بی آبی

شورای روستای تهلوانگوران با بیان اینکه هر ماه فیش ۱۰۰هزار تومانی برای اهالی روستای محروم تهلوانگوران و کشار صادر می شود، افزود: چطور امکان دارد وقتی اهالی روستا در ماه فقط ۴ ساعت دارند فیض های این چنینی برایشان صادر شده است.

باهنر در ادامه تصریح کرد: نمی دانم کی این اجحاف ها تمام می شود و قبض هایی که مبلغ دوره آن نزدیک ۱۰۰ هزار تومان است مگر در یک ماه ۳ الی ۴ ساعت آب چقدر آب بها دارد؟ اگر نفت برنت دریای شمالی هم بود اینقدر پای مردم در نمی آمد.

مسئولان پاسخگوی اعتراض روستائیان نیستند

وی با اشاره به اینکه مردم این حوزه از صدور این قبض های نجومی به ستوه آمده اند، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که مردم و خصوصا روستانشینان محروم دارند از مسئولان انتظار می رود در این خصوص تحقیق بیشتری کرده و مشکلات مردم را رفع کنند.

شورای روستای تهلوانگوران بیان کرد: تاکنون درخواست ها و پیگیری های مکرر روستاییان و شوراهای حوزه کشار و تهلوانگوران برای بررسی این واقعه از سوی نهادهای مسئول بی پاسخ مانده و گویا مسئولان به جای ریشه یابی این مسئله پیشنهاد پرداخت قبض ها را به روستاییان محروم این روستا مطرح کرده اند.

وقتی در تجریش تهران چنین آب بهایی دیده نمی شود

باهنر در ادامه افزود: نمی دانم باید اسمش را تخلف، پول زور یا سربریدن بیچارگان گذاشت؟! فکر نمی کنم در تجریش تهران هم چنین آب بهایی برای مصرف ۴ ساعت آب دیده شده باشد.
 
 وی تصریح کرد: نمی دانیم کجا کمبود بودجه پیدا کرده اند که می خواهند از جیب روستائیان بی بضاعت حوزه کشار و تهلوانگوران پر کنند، به داد این مردم برسید، می دانیم در مملکت اسلامی بالاخره افرادی پیدا می شوند که اجازه ندهند حقی پایمال شود.
 
شورای روستای تهلوانگوران خاطر نشان کرد: مسئولان مربوطه شهرستان اگر نمی شود این مشکل را در شهرستان خودمان حل کرد تا مردم و شوراها درد خود را به استان ببرند و مردم توقع عدالت از دولت اعتدال دارند نه اینکه قبض های آب این گونه بیاید.
ارسال نظرات