بختیاری عنوان کرد: متاسفانه صنایع فرهنگی به عنوان موضوعی که 50درصد دانش آموزان و اساتید در حوزه علوم انسانی وحوزه فناوری نرم مطالعه می کنند ناشناخته مانده ونتوانسته جایگاه خود را در کشور پیدا کند.
کد خبر: ۸۹۹۸۷۴۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفت و گو، برنامه "گفت و گوی فرهنگی" رادیو گفت و گو با موضوع راه اندازی پارک های علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و با حضور حسین بختیاری مدیر راهبردی پارک های علم و فناوری و مرکز رشد جهاد دانشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روانه آنتن شد.

بختیاری در آغاز مطلب در رابطه با تعریفی از صنایع خلاق بیان داشت: ما صنایع خلاق را صنایعی می دانیم که تولید و تجاری سازی آن را با محتوای غیر ملموس و فرهنگی ترکیب می کند.

مدیر راهبردی پارک های علم و فناوری افزود: صنایع خلاق صنایعی را در بر می گیرد که ماهیت فرهنگی دارند.

وی با بیان اینکه در فناوری نرم پردازش قوانین و نهادها را داریم گفت: صنایع خلاقیت بخشی از فناوری است که تاثیر خود را بر رفتار افراد می گذارد و تاثیری بر محیط و فیزیک انسان ها نخواهد گذاشت.

مدیر راهبردی پارک های علم و فناوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 43 پارک علم و فناوری در کشور داریم که تقریبا در هر استان تاسیس شده است.

بختیاری عنوان کرد: پارک های علم و فناوری باید تخصصی باشند بنابراین به نیروی انسانی متخصص نیاز دارند. متاسفانه موضوع صنایع فرهنگی به عنوان موضوعی که 50درصد دانش آموزان و اساتید در حوزه علوم انسانی و حوزه فناوری نرم مطالعه می کنند ناشناخته مانده و مورد غفلت واقع شده است و هنوز نتوانسته جایگاه خود را در کشور ما پیدا کند.

مدیر راهبردی پارک های علم و فناوری ابراز داشت: بسیاری از نخبگان کشور شناخت خوبی از این موضوع ندارند که از فرهنگ می توان در عرصه اقتصادی بهره برد. لذا راه اندازی پارک و علم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی می تواند نقطه عطفی در رسیدن به این قضیه باشد.

بختیاری تصریح کرد: عمر پارک های علم وفناوری در کشور ما کوتاه است و هنوز به مرحله بلوغ نرسیده است و در سیاست گذاری و اجرای قوانین پارک ها بعضاً سلیقه ای برخورد می شود.

مدیر راهبردی پارک های علم و فناوری و مرکز رشد جهاد دانشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: کشور ما پتانسیل و ظرفیت های بسیار عظیمی دارد بنابراین خیلی بیشتر باید روی این موضوع تمرکز کرد و قدم های جدی برداشت.

وی تاکید کرد: باید زیست بومی برای حوزه صنایع خلاق و فرهنگی در نظر گرفته شود. 

 

 

 

ارسال نظرات