معاون مشارکتهای مردمی ، اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی استان زنجان:

ازدواج را یکی از عوامل توانمندسازی مددجویان می باشد

کد خبر: ۸۹۹۸۷۷۴
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون مشارکتهای مردمی ، اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از فعالیت های بهزیستی در حوزه مشارکتهای مردمی مساعدت در پرداخت تسهیلات ازدواج و کمک هزینه جهیزیه به مددجویان است گفت: بهزیستی به 110 فرزند مددجو کمک هزینه ازدواج داد.

نعمت ملکی افزود: ازدواج هسته اول تشکیل خانواده و سنگ بنای جامعه انسانی است و بعنوان یکی از عوامل مهم بهداشت روانی جامعه محسوب می شود.

وی اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی ستاد ازدواج و امور جهیزیه بهزیستی در راستای برنامه ریزی لازم به منظور حمایت و کمک به ازدواج و تامین جهیزیه جامعه هدف و مددجویان در طول سال برنامه ریزی و اجرا می گردد.

ملکی ازدواج را یکی از عوامل توانمندسازی مددجویان در کنار ایجاد اشتغال برشمرد و خاطر نشان کرد : ازدواج می تواند علاوه بر تامین بهداشت روانی شرایط استقلال فرد را فراهم نماید.

این مقام مسئول یادآور شد: این نهاد حمایتی در کنار حمایت مالی از زوج های جوان بسته های آموزشی و مشاوره های پیش از ازدواج ، آزمایش ژنتیک و سایر مشاوره های مورد نیاز مددجویان را بصورت رایگان به جامعه هدف ارائه می کند.

وی با اشاره به نقش برجسته خیرین در ازدواج مددجویان گفت : خیرین و نیکوکاران می توانند با مراجعه به بهزیستی و با تعیین نیت خاص جهت ازدواج مددجویان کمک نمایند.

وی مسکن، اشتغال، هزینه درمان، ازدواج، جهیزیه، مواد غذایی، پوشاک و وسایل خانگی و ... را از مهمترین آیتم های نیازمندی مددجویان بهزیستی عنوان داشت و گفت بیشترین نیاز مددجویان در هزینه درمان ,مسکن و تامین ازدواج است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار