مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز گفت: الگوبرداری مناسب در زندگی است که باعث سعادت در دنیا و آخرت می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۸۸۰۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام علی لرستانی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز در همایش ریحانه النبی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در جمع خانواده‌های پاسدار و خواهران بسیجی برگزار شد اظهار داشت: یکی از چیزهایی که در این عصر همه ما به آن نیاز داریم الگوبرداری صحیح در زندگی است چراکه همین الگوبرداری مناسب در زندگی است که باعث سعادت در دنیا و آخرت می‌شود در غیر این صورت سرانجام انسان منجر به شقاوت می‌گردد.
وی گفت: حقیقت امر بهترین الگو در سبک زندگی الگوبرداری از رفتار و کردار معصومین (ع) به‌ویژه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز بیان کرد: بحث از زندگانی و سیره‌ی معصومین (ع) به‌ویژه حضرت صدیقه‌ی کبری، فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله علیها) دارای آثار و برکاتی است که ازجمله آنان تفکر و اندیشه، عبرت‌آموزی، تقویت ایمان، الگو گرفتن، درس وحدت، ریشه‌یابی و حل مشکلات، احیای دین و ایمان، ارتباط با بزرگان و درس دین‌داری و تقوا است.
وی عنوان کرد: صفات و کمالات اخلاقی آن حضرت که مانند: نجابت، مروّت، سخاوت، شجاعت، بخشش، جمال و اندام موزون، نرم‌خویی، سعه‌صدر، صبر و بردباری، مهربانی، متانت، عفت و پاک‌دامنی، خویشتن‌داری، حق‌گویی، حفظ اسرار، وفای به عهد و پیمان، صداقت و راست‌گویی، ایثار، تقوا و عبودیت، صراحت لهجه و فصاحت کلام، قناعت‌پیشگی، ساده زیستی، مناعت طبع، دوری از تجمّل، غرور، حرص، غیبت، تهمت، دروغ و... است.

لرستانی تصریح کرد: بخشی از دنیای شخصیت ممتاز آن یگانه‌ی دوران و جگرگوشه پیامبر (ص) هست که این‌گونه صفات و کمالات اخلاقی و معنوی، فقط در بانوان آسمانی و ملکوتی یافت می شودکه همه این‌ها بخشی از دینای ممتاز حضرت فاطمه زهرا است که تبعیت عملی از این صفات مسیر و حرکت صحیح را در زندگی به ما نشان می‌دهد.

وی افزود: برای حضرت زهرا (س) بیش از صد اسم، لقب و کنیه گفته‌شده که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از فاطمه، بتول، مبارکه، محدثّة، راضیّة، مرضیّة، طاهرة، صدّیقة، امّ الائمة، امّ ابیها، امّ الخیرة، امّ الفضائل، امّ المومنین و... است که نشان‌دهنده عظمت این بانوی بزرگ اسلام است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز بیان کرد: خانواده مهم‌ترین واحد اجتماعی هر جامعه است که با بستن پیمان زناشویی بین زن و مرد به وجود می‌آید پیمان زناشویی یک پیمان مقدس و خدایی است که دل‌ها و قلب‌ها رو به یکدیگر پیوند می‌دهد.
وی تصریح کرد: لذا باید با تمام توان در حفظ این کانون گرم خانواده تلاش کنیم چراکه دستور خداوند متعال بر حفظ و کنترل خانواده است.
لرستانی با اشاره به اینکه خداوند در آیه‌ای می فرمانید: یا ایهاالذین آمنواقوا انفسکم واهلیکم نارا که تأکید بر حفظ خانواده را دارد، خاطرنشان کرد: رعایت ایمان و خداشناسی مهم‌ترین راه حفظ خانواده است و حضرت زهرا (س) به‌عنوان الگوی در زندگی دل و جوارحش سرشار از ایمان به خدا بود و فرزندانش را بر همین اساس تربیت می‌کردند درس عزت و سربلندی، عشق و وفاداری، تقواوعبودیت، جهاد و مبارزه، جان‌فشانی درراه خدا را به آن‌ها آموخت
و مادران مهم‌ترین نقش را در حفظ خانواده رامی توانند ایفا بکنند.

وی افزود: ما باید به دنبال معیارهای حاکم بر زندگی همسران اسوه قرآنی باشیم ازجمله آن‌ها ایمان و خدامحوری و کسب رضای خداوند، مهربانی و عشق‌ورزی، تعهد داشتن نسبت به همدیگر، مسئولیت‌پذیری، دستیابی به حیات طیبه که همان رعایت تقوی در محیط زندگی، داشتن روابط متعالی، همسرانی که به حیات طیبه رسیده‌اند بهترین رابطه را در زندگی باهم دارند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز گفت: رابطشان بر اساس رشد و اصلاح است، تواضع داشتن در مقابل همدیگر، بیان زیبا داشتن در خانواده، چشم‌پوشی از خطا و اشتباهات همدیگر، اتحاد همبستگی وهم رنگی در زندگی، احترام گذاشتن به همدیگر به‌ویژه در جمع افراد، آراستگی هدفمند و بجا در محیط خانواده- حفظ کردن همدیگر از انحرافات، صبروبردباری در زندگی، دوری از سختگیری و اسراف این‌ها گوشه‌ای از درس‌های زندگی برای حفظ آن و متعالی شدن می‌تواند باشد.
وی افزود: دغدغه مادران واقعی مسلمان باید این باشد که به دنبال سبک زندگی اسلامی که یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است باشند و از گرایش خود و فرزندانشان به سبک والگوی غربی بپرهیزند چراکه در نگرش سبک زندگی‌های غربی همه‌چیز در دنیا خلاصه می گرد دو زیربنای زندگی‌های آن‌ها بر لذت‌ها و شهوات استوار است.
لرستانی گفت: مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرماید:فرهنگ غرب یک فرهنگ تهاجمی است و نابودکننده دیگر فرهنگ‌ها است وهرجا غربی‌ها واردشده‌اند فرهنگ بومی را نابود کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: هدف زندگی غربی‌ها فقط کسب پول و ثروت است و فرهنگ آن‌ها به‌دوراز خدامحوری است.و به دنبال تجمل‌گرایی و چشم هم‌چشمی و فساد و هرزگی و آسان جلوه دادن گناه در سطح جامعه هستندویک هویت ضد معنوی و دینی دارند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز گفت: درحالی‌که سبک زندگی اسلام برخلاف آن است و به دنبال خدامحوری کردن جامعه و معنویت‌گرایی و رعایت خطوط قرمز در زندگی و پایبند بودن به ارزش‌های اسلامی و متعالی کردن انسان‌ها است پس بر همه ما لازم است برای نجات از گرفتاری‌های دنیا و آخرت و کسب سعادت به دنبال سبک زندگی اهل‌بیت بلاخص وجود نازنین حضرت زهرای مرضیه باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات