معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
اوقاف یک نهاد ممتاز دینی است و مسؤلین باید از اوقاف حمایت کنند و پشتوانه اوقاف و وقف باشند.
کد خبر: ۸۹۹۸۸۰۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه تصرف موقوفات خیانت به دین است و امروز نیز موقوفه‌خواری وجود دارد، گفت: الان برخی در تلاش هستند که موقوفات را از بین ببرند و به این امر افتخار می‌کنند در حالی که این افراد دارند به اقتصاد و اشتغال و فرهنگ مردم ضربه می زنند چرا که با کمک وقف و موقوفات می شود مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم را برطرف کرد.

حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی روز پنج‌شنبه در همایش دست‌های مهربانیافزود: عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش دستور موکد مقام معظم رهبری می باشد واین طرح دستهای مهربانی یکی از موضوعات اجرای امینانه نیات واقفین می باشد که الحمدلله امروز ۱۰۰۰ خانوار از این طرح بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه در راستای عمل امینانه به نیات واقفان همین طرح دست‌های مهربانی است که به صورت چند باره و در آستانه عید نوروز اجرا می‌شود،اظهارداشت: امروز این طرح در سراسر کشور در حال اجرا است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه هزینه‌کرد موقوفات دقیقا بر اساس نیات واقفان خیراندیش ثبت شده در سامانه جامع موقوفات انجام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به۳ هزار موقوفه در استان زنجان داریم که در سامانه ثبت شده و همه اطلاعات مربوط به آن به ریز و با جزئیات وجود دارد و ثبت شده است.

موسوی با اشاره به وجود ۳۰ هزار رقبه در استان زنجان و ثبت اطلاعات آن در سامانه جامع موقوفات شامل نحوه اجاره دادن آن و مستاجر وقف افزود: این امر نشان می‌دهد که در اوقاف کارها به صورت دقیق انجام می‌شود.

با توجه به اینکه همایش دستهای مهربانی در شب ولادت حضرت فاطمه زهرا برگزار گردید موسوی به موقوفات حضرت زهرا اشاره کرده و گفتند هنوز بعضی از موقوفات حضرت موجود می باشند و مردم از برکات آنها بهره می برند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ضمن دعوت از مردم جهت ایجاد موقوفات جدید و وقف های مشارکتی به چند نمونه از موقوفات استان زنجان اشاره کرد.

موسوی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پیام امام راحل بزرگ مدافع وقف و موقوفات, موقوفات بسیاری احیا شد، اضافه کرد: همین پیام امام خمینی (ره) درباره اینکه موقوفات باید به وقفیت خود باز گردند، وقف احیا شده و جان تازه گرفت و با این پیام تاریخی نهاد و ساختار جدید در زمینه وقف شکل گرفت و بعضی موقوفات که در زمان رژیم پهلوی به تاراج رفته بود احیاء شد.

موسوی در پایان به جمله ارزشمند و افتخار آمیز مقام معظم رهبری که فرموده اند اوقاف یک نهاد ممتاز دینی است اشاره کرد و از مسؤلین درخواست کرد اوقاف را حمایت بکنند و پشتوانه اوقاف و وقف باشند.

ارسال نظرات