خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: محور كار دستگاه قضایی استان ايجاد فضایی امن براي شادي سالم مردم و ناامن كردن جامعه براي كساني است كه قانون شكني مي كنند.
کد خبر: ۸۹۹۸۸۲۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی در کمیسیون جرائم خاص استان قزوین که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، بیان داشت: چهارشنبه آخر سال نزديك است و لازم است براي اين روز تدابير اجتماعي و فرهنگي مناسب از سوی نهاد های متولی انديشيده شود و اين طور نباشد كه شاهد افزايش سوانح و جرائم در سطح استان باشيم.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه كرد: سركشي مسئولان در اين ایام بسيار مهم است بنابراين دادستان ها و فرماندهان پليس هاي شهرستان و پليس هاي تخصصي در خيابان ها حضور دارند و در صورت مشاهده بي نظمي و سلب آسايش براي مردم اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.
صادقی نیارکی افزود: مردم به دنبال تفريح و شادي سالم و آرام هستند از اين رو ممكن است برخي در اين روز بخواهند از فرصت شادي مردم سوء استفاده كنند و يا حضور مردم را به سمت مسائل انحرافي سوق دهند كه درخواست ما اين است كه اجازه دهند مردم به زندگي آرام خود ادامه دهند.
حجت الاسلام صادقي نياركي خاطرنشان كرد: دستگاه قضايي و انتظامي استان مدافع تفريح و آسايش سالم مردم و تأمين كننده امنيت جامعه براي زندگي توأم با شادي خانواده هاي ايراني است از اين رو اجازه نمي دهيم اين فرصت ها توسط برخي افراد قانون شكن دچار خدشه شود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطر نشان کرد: با متخلفینی که در چهارشنبه آخر سال آرامش و امنیت مردم را با قانون شکنی خدشه دار نمایند بدون اغماض برخورد خواهیم کرد و در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت به سر خواهند برد.
وي با اشاره به مرخصي زندانيان اظهارداشت: مرخصي زندانيان براساس بخشنامه قوه قضائيه و تدابير قانوني اجرا مي شود و محکومین به سرقت به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی از تاریخ 25 اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروز به مرخصی نخواهند رفت و سارقینی که حکم جلب آن ها صادر شده است نیز دستگیر خواهند شد.
دادستان قزوین تصریح کرد: به منظور جلوگیری از سرقت منازل در ایام نوروز و با توجه به تقاضای نیروی انتظامی گشت های بسیج محلات نیز فعال تر می شوند تا شاهد امنیت بیشتری در این حوزه باشیم ولی لازم است در این خصوص شهروندان نکات ایمنی را رعایت نمایند.
این مقام قضایی خاطر نشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته معتادین متجاهر در صورت مشاهده از سطح استان جمع آوری می شوند و در گرمخانه های موجود نگهداری خواهند شد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: در ایام تعطیلات برخی از افراد سودجو از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز، تعرض به منابع طبیعی و ایجاد چاه های غیرمجاز اقدام می نمایند که دستورات لازم جهت توجه بیشتر در این حوزه صادر شده است ولی لازم است که اداره منابع طبیعی و آب منطقه ای اهتمام ویژه ای داشته باشند تا شاهد اقداماتی از این قبیل نباشیم.
حجت الاسلام صادقی نیارکی با ابراز تاسف از برخی از نمایندگان مجلس اظهار داشت: متاسفانه شاهد این بودیم که طرح آزاد شدن استعمال قلیان در سفره خانه ها در صحن مجلس از سوی برخی از نمایندگان مطرح شد که امیدواریم تصمیمی گرفته شود که به صلاح جامعه و در جهت سلامت عمومی باشد ولی در این خصوص از سوی مجلس اقدامی صورت نپذیرفته و ممنوعیت استعمال قلیان همچنان به قوت خود باقی است.
دادستان مرکز استان در ادامه افزود: ما تابع قوانین هستیم ولی در خصوص استعمال قلیان هیچ اقدامی از سوی قانونگذار صورت نپذیرفته است و استعمال قلیان در سفرخانه های استان همچنان ممنوع می باشد و در صورت مشاهده با متخلفین نیز برخورد خواهیم کرد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی در پایان خاطر نشان کرد: در بسیاری از مسائل مربوط به مردم و جامعه مانند چهارشنبه آخر سال، حمل سلاح سرد و... باید فرهنگ سازی از سوی نهاد های متولی و مختلف صورت پذیرد چون در بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی با اقدامات فرهنگی که در سال های گذشته انجام شده است شاهد کاهش چشمگیری هستیم.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها