جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خبر داد

اعزام 8000 زائر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی جنوب

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در بخش راهیان نور عمومی 8 هزار نفر از استان مرکزی از تاریخ 25 اسفندماه 96 تا 13 فرودین 97 به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۸۹۹۸۸۷۴
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محسن گلشن‌زاده جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست خبری راهیان نور نوروزی استان با اشاره به مراحل اعزام زائران راهیان نور گفت: در طول یک سال در مراحل با عناوین متعدد اعزام کاروان‌های راهیان نور را به مناطق جنوب خواهیم داشت.

وی افزود: اولین دوره اعزام‌های راهیان نور از تاریخ 30 فروردین تا 30 شهریورماه به مناطق عملیاتی غرب اعزام می‌شوند که امسال باتوجه به اعتبارات موجود از استان مرکزی 3 هزار نفر در این بخش اعزام داشتیم.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: اعزام راهیان نور دانش‌آموزی کشور که دومین مرحله از اعزام‌های راهیان نور است از 15 مهرماه آغاز می‌شود و در این مرحله 8 هزار نفر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده با بیان اینکه این مرحله از اعزام‌ها تا نیمه اسفندماه ادامه دارد، گفت: سومین مرحله اعزام راهیان نور شامل اعزام راهیان نور دانشجویی می‌شود که از 17 اسفندماه آغاز و تا 25 ادامه خواهد داشت که در این مقطع زمانی 1500 دانشجو را به مناطق عملیاتی اعزام اعزام می‌کنیم. تاکنون دو مرحله اعزام‌ها انجام شده و تا 25 اسفند ماه دو مرحله دیگر اعزام کاروان راهیان نور دانشجویی را خواهیم داشت.

وی افزود: آخرین دوره اعزام راهیان نور، اعزام راهیان نور عمومی است که در ایام نوروز صورت خواهد گرفت و در این بخش نیز 8 هزار نفر از استان از 25 اسفندماه امسال تا 13 فرودین ماه 97 به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در بخش راهیان نور عمومی، بیش از 4 هزار زائر با اتوبوس و از طریق ثبت نام در پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت اعزام می‌شوند و بخش دیگر نیز راهیان نور خودجوش هستند به این معنا که تمامی امکانات در مناطق عملیاتی جنوب در اختیار خانواده‌های متقاضی این سفر معنوی که با خودروهای شخصی هستند، قرار می‌گیرد.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده تاکید کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان نوروز 97 طی بازه زمانی یک‌ساله(30 فروردین 96 تا 30 فروردین 97) 21 بیش از 21 زائر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی اعزام شوند.؛ در حال حاضر تنها بخشی از راهیان نور عمومی باقی مانده است.

وی افزود: استقبال خوبی از راهیان نور صورت می‌گیرد ولی متاسفانه به خاطر کمبود منابع مالی امکان خدمات دهی به نحو احسن به تمامی متقاضیان وجود ندارد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه خوشبختانه راهیان نور امروزه تبدیل به یک فرهنگ شده است، تصریح کرد: سال گذشته 5 هزار و 100 نفر در بخش کاروان راهیان نور عمومی از طریق نواحی به مناطق عملیاتی اعزام شدند و حدود 6 هزار زائر نیز با خودروهای شخصی به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده با بیان اینکه برای راهیان نور خودجوش سه محل استقرار برای این زائران در نظر گرفته شده است، گفت: این افراد می توانند علاوه بر مکان استراحت از غذا و تسهیلات رفاهی لازم استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعزام‌های از 17 اسفندماه امسال آغاز و تا 12 فروردین 97 ادامه خواهد داشت و هر روز شاهد اعزام کاروان‌های راهیان نور از استان به مناطق عملیاتی جنوب خواهیم بود. همچنین در بخش اعزام نخبگان 6 دستگاه اتوبوس از بسیج اساتید و پالایشگاه اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار