پرداخت صدقه و انفاق درراه خدا نردبان به دست آوردن روزی انسان و کمک به نیازمندان در آستانه سال نو وظیفه همگانی بوده و همت همه اقشار جامعه را طلب می‌کند.
کد خبر: ۸۹۹۸۹۰۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان امام‌جمعه شهر قیدار در جمع مردم این شهر در حضور مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس آموزه‌های دینی و تأکیدات انجام‌شده در دین مبین اسلام هر مسلمانی وظیفه دارد در برآوردن حاجت مؤمن دیگر تلاش کند و به همین منظور پرداخت زکات به‌عنوان یک واجب الهی در حوزه تأمین اقتصاد جامعه اسلامی تأکید شده است.

حجت‌الاسلام سید علی موسوی بابیان اینکه ترک‌کننده زکات همواره در دین مبین اسلام مورد نکوهش قرارگرفته است، افزود: پرداخت زکات موجب دفع بلا از جامعه و نزول برکات زمینی و آسمانی می‌شود.

وی بابیان اینکه پرداخت زکات از اتلاف مال جلوگیری می‌کند، ادامه داد: بهترین و ایمن‌ترین راه بیمه اموال پرداخت زکات است چراکه بر اساس آیات و روایات متعدد پرداخت زکات موجب جلوگیری از تضییع مال و از بین رفتن آن می‌شود.

امام‌جمعه شهر قیدار در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت انفاق و احسان به همنوع در دین اسلام از دو جهت اشاره کرد و گفت: یک‌جهت اهمیت انفاق نزدیک شدن دل‌های مؤمنان به همدیگر بوده که موجب سرازیر شدن رحمت الهی بر زندگی مادی و معنوی انسان شده و از جهت دیگر احسان و نیکوکاری موجب از بین رفتن زمینه‌های نابودی جامعه ازجمله بخل، حسد، کینه و دشمنی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان توسط کمیته امداد در روزهای پایانی سال، گفت: پرداخت صدقه و انفاق درراه خدا نردبان به دست آوردن روزی انسان و کمک به نیازمندان در آستانه سال نو وظیفه همگانی بوده و همت همه اقشار جامعه را طلب می‌کند.

ارسال نظرات