خبرهای داغ:
همزمان با ایام ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، همایش بصیرتی خانواده های پاسداران سپاه اشنویه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۸۹۳۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این همایش حجت الاسلام محمد قنبری بارونی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اشنویه ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرای مرضیه (س)، به مقام معنوی ایشان اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) تربیت شده مکتب پیامبر (ص) و یک اسوه به تمام معنا در عرصه عشق و عبادت به خدا، خدمت به مردم، عفاف و پاکدامنی، خانه داری و تربیت فرزند و عرصه های سیاسی اجتماعی است.

وی یک‌ حقیقت‌ عظیم‌ و یک‌ نور درخشان‌ الهی‌ و یک‌ بنده‌ صالح‌ و یک‌ انسان‌ ممتاز و برگزیده‌ است‌.

در ادامه این همایش دکتر علی قاسمی از اساتید دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه به خصوصیات برجسته و بارز حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت:

سخن گفتن از حضرت فاطمه (س) کار آسانی نیست، چرا که سراسر زندگی حضرت درس بود و او گام به گام همراه پدر بزرگوارشان حضرت محمد(ص) حرکت می کرد. در تمام سختی ها با پدر شریک بود. حضرت فاطمه (س) در متن حوادث سخت و جانکاه پرورش یافت و در حوادث و مشکلات آبدیده شوند.

تربیت ملکوتی و الهی فاطمه (س) تربیتی همه جانبه بود. در عرصه عبادت و عشق به حضرت حق به گونه ای بود که عاشق و شیفته بی قرار خداوند بوده و نمونه بارز تقوی، اخلاص و پرهیزکاری است.

وی همچنین ویژگیهای یک زن مسلمان را برشمرد و به نقش تربیتی آن پرداخت و گفت: در واقع این مادر است که پایه های اولیه رشد، تربیت و هدایت کودک در دامن خود فراهم می کند و اهمیت خانواده به عنوان اولین جایگاه تربیتی انسان بر تمام مراکز علمی و تربیتی دیگر از قبیل پیش دبستان، مدرسه و دانشگاه بیشتر است و خانواده نسبت به این مراکز علمی و تربیتی تقدم زمانی و دینی دارد یعنی هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ اولویت آن مقدم می باشد. بنابراین هیچ کاری نباید این مسئولیت مهم را تحت الشعاع قرار دهد البته اگر زن و شوهر با یکدیگر همکاری کنند و برای اداره زندگی مشترک خود برنامه ریزی صحیحی داشته باشند زنان علاوه بر انجام امور خانه داری می توانند در فعالیت های فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی خارج از خانه نیز مشارکت داشته باشند.

در پایان این همایش از خانواده‌های پاسداران شهرستان اشنویه تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات