امام جمعه دامغان گفت: فاصله گرفتن از کتاب و مطالعه، آسیب‌ های اجتماعی و رفتاری را در خانواده‌ها افزایش می‌دهد حال آنکه مطالعه کتاب سبب ترمیم شکاف‌های فکری و بین نسلی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۸۹۵۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در حاشیه حضور در کتابخانه عمومی منوچهری دامغانی و طرح کتابگردی، ضمن بازدید از مخزن این کتابخانه و قدردانی از خدمات کتابداران و خادمان فرهنگ کتابخوانی در شهرستان دامغان اظهارداشت: به جرات می توان گفت فرهنگ هر جامعه ای با کتاب رقم زده می شود.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه کتاب اندیشه گذشتگان را برای معاصران و آیندگان بیان می‌کند و در طول تاریخ مکتب، آیین و فرهنگ را حفظ کرده است، افزود: معلومات، تحقیقات، اندیشه‌ها، یافته‌ها و دانش‌های انسانی به واسطه کتاب حفظ شده و انتقال یافته، هر جامعه‌ای که مؤلفین و کتابخوان‌های بیشتری دارد فرهنگ غنی‌تری دارد و بی‌شک تبیین نقش کتاب در رشد فرهنگی و انسانی جوامع به سادگی و اختصار مقدور نیست.

وی با اظهار تأسف از جای نداشتن کتاب در سبد خرید خانواده‌های ایرانی، گفت: فاصله گرفتن از کتاب و مطالعه، آسیب‌ های اجتماعی و رفتاری را در خانواده‌ها افزایش می‌دهد حال آنکه مطالعه کتاب سبب ترمیم شکاف‌های فکری و بین نسلی می‌شود و رشد اخلاقی را به دنبال دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه، روی آوردن لجام گسیخته به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از عوامل مهم کاهش چشمگیر کتابخوانی در بسیاری از جوامع و کشور ما است، خاطر نشان کرد: مشاوران، روحانیان، معلمان و اساتید دانشگاه و نخبگان علمی و فرهنگی همگی باید مبلغان فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مخاطبان خود باشند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان نیز در جریان این بازدید با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی منوچهری دامغانی از سال 1345 کار خود را آغاز نموده و در فضایی بالغ بر یک هزار متر مربع فعالیت می کند، گفت: این کتابخانه در حال حاضر دو هزار و 200 عضو فعال دارد و هر ماه قریب به سه هزار نفر و سالانه حدود 40 هزار نفر از ان استفاده می‌کنند.

محمد سلطانیه با اشاره به اینکه مخزن کتابخانه عمومی منوچهری دامغانی بیش از پنج هزار جلد کتاب را در خود جای داده است، خاطر نشان کرد: کتب این کتابخانه به صورت موضوعی در 10 بخش کلیات، فلسفه و روانشناسی، ادیان، علوم اجتماعی، علوم خالص، علوم عملی، هنر، ادبیات و تاریخ دسته بندی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها