رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: 19 امسال شاهد دیدار جوانان و نوجوانان با امام خامنه ای بودیم و رهبرانقلاب در این دیدار، بر حضور حداکثری جوانان و نوجوانان در سرزمین های نور تاکید داشتند.
کد خبر: ۸۹۹۸۹۶۱
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج به خرمشهر، سردار کارگر،رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ویژه برنامه روز ملی راهیان نور که به مناسبت فرارسیدن 20 اسفند در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد،گفت: توفیق پیدا کردیم که امروز به مناسبت روز ملی راهیان نور در این مراسم حضور پیدا کنیم و چقدر زیباست که چنین مراسمی در سرزمین ایثار و شهادت یعنی خرمشهر در حال برگزاری است چرا که خرمشهر یادآور سالهای مقاومت و ایستادگی مردم عزیز کشورمان در مقابل رژیم بعث عراق است.


وی ادامه داد: 16 اسفند سال گذشته، مسئولان و دست اندرکاران راهیان نور توفیق دیدار با رهبرانقلاب را داشتند و امسال مفتخر بودیم که بار دیگر در 19 اسفند،با امام خامنه ای دیدار داشته باشیم و نکته قابل توجه این است که در این دیدار، اکثر نوجوانان و جوانان حضور داشتند و این موضوع، یکی از تاکیدات امام خامنه ای بوده است.


سردار کارگر تصریح کرد: رهبرانقلاب در دیدار جوانان و دانشجویان کاروان های راهیان نور امسال، فرمودند که جوانان و نوجوانان امروزی بهتر از جوانان دیروز می توانند در مقابل استکبار جهانی بایستند.


رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اینکه در دیدار جوانان با رهبرانقلاب، ایشان زاویه جدیدی از دفاع مقدس را تحلیل نمودند، گفت:امام خامنه ای در این دیدار معنوی، تاکید داشتند که نباید در خصوص رژیم بعث عراق به ایران گرفته شود که این کار به خاطر اشغال آب و خاک و جهت اجرای قراردارد الجزایر صورت گرفته است، بلکه استکبار جهانی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دنبال این موضوع بود که در مقابل عظمت انقلاب اسلامی بایستد تا مانع از رشد انقلاب شوند، چرا که انقلاب اسلامی را مانع منافع خود می دیدند.


وی ادامه داد: رهبرانقلاب به مسئله ابتکار و معنویت در دفاع مقدس اشاره کردند و فرمودند که دفاع مقدس، انسان ساز بود و در این زمینه، مثال هایی را هم زدند.


سردار کارگر افزود: امام خامنه ای، دفاع مقدس را یکی از جلوه های بزرگ و حماسه ساز عنوان کردند و تاکید داشتند که نباید در زمینه روایت گری دفاع مقدس، اغراق گویی و تحریف صورت بگیرد، چرا که عمق حماسه دفاع مقدس آنقدر بزرگ است که نیازی به این کار نیست.


رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اینکه رهبرانقلاب، رزمندگان را از معراج برگشتگان معرفی نمودند، گفت: ان شالله شاهد حضور پررنگ تر جوانان و نوجودان در این سفرهای راهیا نور باشیم که چرا این حضور باعث پیشرفت و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می شود.


وی تاکید کرد: نوجوانان و جوانان امروز از نوجوانان و جوانان زمان انقلاب و دفاع مقدس بهتر هستند نباید در این موضوع شک کنیم، چرا که در حال حاضر دشمن با استفاده از ابزارهای خود،تهاجم فرهنگی گسترده ای را برای ترویج فرهنگ غرب دنبال می کند اما مدافعان حرم نشان دادند که نسل امروز هم توفیقاتی جهت مقابله با استکبار جهانی دارند.


سردار کارگر در پایان تصریح کرد: یک روزی در دوران دفاع مقدس، سیم خاردار را هم وارد می کردیم و امروز ما نیازمند هیچ کشوری نیستم و حتی الگویی برای کشورهای دیگر هستیم ویکی از دلایلی که شعار سال راهیان نور را "ما توانستیم"نامگذاری ک ردیم، به این دلیل است که رهبرانقلاب فرمودند که امریکا خواست که بر علیه انقلاب اسلامی پیروزی شود اما نتواست اما ما خواستیم و توانستیم.

ارسال نظرات