خبرگزاری بسیج: مراسم تجلیل از هزار مادر و همسر شهید به مناسبت 22 اسفند ماه، سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری در حسینیه حضرت فاطمه سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۸۹۹۹
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حسین نصرالله، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، در حاشیه این مراسم، دیدار با خانواده شهدا را مثل نماز خواندن و غذا خوردن واجب و لازم دانست و گفت: همانطور که تکرار غذا خوردن و نماز خواندن لازم است؛ دیدار با خانواده شهدا نیز هیچ وقت تکراری نیست بلکه واجب  است.

وی افزود: مادران شهدا به این دیدارها نیاز ندارند، بلکه این ما هستیم که نیاز داریم و با دیدن پدران و مادران شهدا و از صبر و استقامت و ایستادگی و وفاداری آنها به انقلاب و نظام انرژی و توان مضاعف برای خدمت پیدا می کنیم. نصرالله گفت: با توجه به 3800 شهید شهرستان ری، دیدار با خانواده معظم شهدا یک بار در سال اتفاق می افتد و ما در سال یک بار می توانیم از مادر شهدا سرکشی کنیم لذا این دیدارها تکراری نمی شود و هر چقدر بتوانیم این فرهنگ را توسعه دهیم نقش مهم و مستقیمی در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت.

تلاش می کنیم بگونه ای مراسم را برگزار کنیم که خانواده ها هم اذیت نشوند. در همین ارتباط در چند روز اخیر با همکاری سردار صفاری فرمانده و دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) در یک روز به دیدار 60 خانواده شهید خیابان شهادت در محله دولت آباد رفتیم که  یک حرکت بی نظیر در سطح کشور بود.    

وی یکی از راه های تاثیر گذار در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را تجلیل از والدین شهدا دانست و گفت: این برنامه در توسعه این فرهنگ دینی و اسلامی نقش مهمی دارد.

نصرالله تجلیل از ورزشکاران ایثارگر و دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدای روستای زمان آباد را آخرین برنامه های بنیاد شهید شهرستان ری در سال جاری برشمرد و گفت: برای سال آینده به دنبال اجرای برنامه های مختلف بیشتری هستیم که یکی از این برنامه ها تجلیل از خانواده های ایثارگری است که در کار حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن فعالیت می کنند.

 همچنین در نظر داریم با همکاری دانشگاه علوم انتظامی امین و دانشگاه افسری امام علی(ع) برای اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده های معظم شهدای شهرستان یک حرکت جهادی انجام دهیم.

خبرنگار: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات