داستان این کتاب در عین حال که فعالیت‌های رزمندگان ما در مقابل حزب کومله را روایت می‌کند، قصه عشقی بین دو جوان از دو گروه مختلف را نشان می‌دهد که گره عاطفی ایجاد می‌کند تا خواننده را با خود پیش ببرد.
کد خبر: ۸۹۹۹۰۵۹
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، ، ماجرای کتاب شنام مربوط به سال‌های 60 تا 61 از عملیات شنام است که در مریوان به فرماندهی شهید احمد متوسلیان انجام شد. کیانوش گلزار راغب در این کتاب به بیان خاطرات خود از چگونگی مجروح شدن و اسارت خود و برادرش توسط گروهگ کومله می‌پردازد.
نویسنده کتاب "شنام" که 14 ماه در اسارت کومله بوده، در این مورد می‌گوید: اسارتم در این دوران به صورت دوره گردی بود و آنها 40 -30 نفری را که در اسارت داشتند و تعداد آنها هم در طول مسیر تغییر می‌کرد را از این روستا به آن روستا می بردند و همین طور این روند ادامه داشت تا زندان سردشت که دوران اصلی اسارت ما آنجا بود.
نویسنده کتاب "شنام" که در سال 87 خاطرات خود را طی یک سال نوشته است هدف خود را از نگارش این کتاب معرفی شهدایی دانست که در طول این سال‌ها ناشناخته ماندند.
"شُنام" در 11 فصل با عناوین "کوچ"، "روی دوش شُنام"، "یک روز تعطیل"، "جای خالی برادر"، "دره بیداد"، "شیلان"، "نامه سفارشی"، "سیگار آزادی"، "قدکشیدن"، "پای حرف پدر"، "فردای دیروز" تدوین شده است.


در بخشی از این کتاب آمده:
«کومله درباره تعداد اعضای خود، دم از بیست هزار نفر می‌زد اما کاک بختیار می‌گفت: تعداد اونا دو هزار نفرم نمی‌شه.
یک بار از او پرسیدم: کاک بختیار! مگه شما حق و حقوقی برای زنا قائل نیستین که راحت می‌تونین اونا‌ رو طلاق بدین؟
- وقتی من به زن بگم طلاقت‌رو انداختم، دیگه کارش تمومه، باید فوری از خونه من بره بیرون.
- پس حق و حقوقش چی می‌شه؟
- حقوق کدومه پسر، باید دست خالی بزنه به چاک و پشت سرشم‌ نگاه نکنه.
- پس اون قانون برابری زن و مرد که کومله ازش دم می‌زنه چی؟
غش‌غش خندید و گفت: بابا این حرفا همش چرته. باید زرنگ باشی و از اوضاع به هم ریخته، خوب استفاده کنی.»
برای خرید نسخه چاپی کتاب اینجا کلیک کنید.
برای خرید نسخه الکترونیک کتاب اینجا کلیک کنید.

ارسال نظرات