رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس:
مراسم کلنگ زنی و کاشت نهال در بوستان روستایی سرزه خاروک در پنجمین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۹۱۳۷
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس در مراسم کلنگ زنی و کاشت نهال در بوستان روستایی سرزه خاروک که در پنجمین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد، اظهار کرد: کلنگ زنی و نهالکاری در بوستان روستایی سرزه خاروک با حضور احمد مرادی رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان، علی باقرزاده رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، امید ذاکری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری، بخشدار تخت، شوراها و دهیاران بخش تخت و جمعی از مردم محلی برگزار شد.

ضیایی با اشاره به هفته منابع طبیعی و شعار این هفته با عنوان منابع طبیعی با مردم و برای مردم، افزود: صیانت از عرصه های منابع طبیعی مختص قشر یا گروه خاص نیست و نیازمند مشارکت همگانی مردم، در حفظ، توسعه و پایداری منابع طبیعی استان است و از شوراها و دهیاران خواست تا به عنوان معتمدین مردم و نمایندگان دولت در روستاها در ترویج فرهنگ منابع طبیعی و حفظ و حراست از مراتع و عرصه های ملی با منابع طبیعی همکاری داشته باشند.

در ادامه رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس نیز عنوان کرد: روستا و روستانشینی فرصت ارزشمندی است که ضمن برخورداری از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی می تواند نقش بسیار موثری در توسعه اقتصادی و رشد و بالندگی کشور داشته باشد.

همچنین به مناسبت پنجمین روز از هفته منابع طبیعی کاشت نهال در تیپ موشکی سلمان  عاصف  ندسا بندرعباس انجام شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس از غرس نهال در روز نوزدهم اسفند ماه که در روز شمار هفته با عنوان منابع طبیعی، مشارکت مردم،بسیج سازندگی و همیار طبیعت نامگذاری شده در تیپ موشکی سلمان عاصف  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.

ضیایی خاطرنشان کرد: در این مراسم که با حضور فرمانده تیپ موشکی عاصف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نماینده ولی فقیه در آن تیپ انجام شد، تعداد ۱۰۰ اصله نهال غرس گردید.

همچنین رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس از توزیع نهال بین والدین موالید و بازماندگان متوفیان درپنجمین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در اداره ثبت احوال  این شهرستان خبرداد.

امین ضیایی تصریح کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی با شعار منابع طبیعی با مردم و برای مردم ، تعداد 100 اصله نهال در اداره ثبت احوال شهرستان توزیع شد.

وی هدف از این اقدام را ترویج فرهنگ منابع طبیعی ،حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز در میان خانواده‌ها عنوان کرد.

ارسال نظرات